اعتصاب گسترده کارگران در اعتراض به واردات و بیکاری

کارگران شرکت ها و فروشگاه های زنجیره ای در اعتراض به واردات گسترده و خطر بیکاری دست به اعتصاب گسترده زدند.

اعتصاب گسترده کارگران در اعتراض به واردات و بیکاری

به گزارش مستقل آنلاین، ان بی سی نوشت:

کارگران یک فروشگاه بزرگ توکیو روز پنجشنبه پس از شکست مذاکرات با مدیریت بر سر فروش برنامه ریزی شده شرکتشان دست به اعتصاب زدند که این اتفاق اولین خبر اعتصاب و نا آرامی از این کشور در دهه های اخیر بود.

حدود 900 کارگر در فروشگاه پرچمدار سیبو در منطقه شلوغ ایکبوکورو به فروش Sogo & Seibu، واحدی از غول خرده فروشی Seven & i به گروه سرمایه گذاری Fortress در ایالات متحده اعتراض کردند.

آنها به دنبال تضمین تداوم شغل و تجارت هستند و از برنامه های گزارش شده برای خرده فروش لوازم الکترونیکی تخفیفی Yodobashi Holdings برای تصاحب تقریباً نیمی از فروشگاه ناراضی هستند.

منتقدان، از جمله مقامات ایکبوکورو، استدلال می‌کنند که چنین تغییری که جایگزین بسیاری از بوتیک‌های فردی در فروشگاه‌ها می‌شود، وجهه فروشگاه را نیز ارزان‌تر می‌کند.

Seven & I گفت که این معامله در روز جمعه بسته خواهد شد، و افزود که ارزش فروش Sogo & Seibu را 30 میلیارد ین (205 میلیون دلار) از 250 میلیارد ین مورد توافق اولیه کاهش داده است.

Seven and I همچنین از 91.6 میلیارد ین بدهی یا بیش از نیمی از مبلغی که به واحد خود وام داده است، به عنوان بخشی از معامله چشم پوشی خواهد کرد.

اعتصابات در ژاپن بسیار نادر است، جایی که مذاکرات بر سر دستمزد و شرایط کار معمولاً به صورت دوستانه توافق می شود. این اعتصاب یک روزه - اولین اعتصاب در یک فروشگاه بزرگ ژاپنی در 61 سال گذشته - به دنبال ماه ها مذاکره بین مدیریت سوگو و سیبو و اتحادیه کارگران، و در بحبوحه کمبود نیروی کار در ژاپن برگزار شد.

صبح پنجشنبه، کارگران سیبو در گرمای تابستان در مقابل فروشگاه اعتراض کردند در حالی که اعضای اتحادیه های مختلف دیگر آگهی هایی را برای نشان دادن حمایت خود توزیع کردند.

Seven & I بابت اعتصاب عذرخواهی کرد و گفت که شرکت تابعه به مذاکره با اتحادیه ادامه خواهد داد. سایر فروشگاه های بزرگ Seibu و Sogo طبق معمول برای تجارت باز بودند.

این اعتصاب در بحبوحه بازار کار بسیار فشرده در ژاپن صورت می گیرد، جایی که کارگران شرکت های بزرگ بیشترین افزایش دستمزد در سه دهه اخیر را در مذاکرات کارگری در بهار امسال کسب کردند. با این حال، این سودها به دلیل تورم در بالاترین سطح 41 سال اخیر کاهش یافته است و دستمزدها به صورت واقعی به کاهش خود ادامه داده است.

کارگران سوگو و سیبو از حمایت گروه های کارگری فروشگاه های بزرگ رقیب از جمله تاکاشیمایا و ایستان میتسوکوشی برخوردار بودند.

واکانا شوتو، استاد دانشگاه ریکیو، که متخصص در مسائل کارگری است، گفت: «فکر می‌کنم بسیاری از کارگران از این مورد تشویق شده‌اند. با توجه به مشکلات صنعت، شرایط در Sogo & Seibu این اعتصاب عجیب و منحصر به فرد نیست.»

طبق گزارش رسانه ها، فروشگاه Seibu Ikebukuro سومین فروشگاه بزرگ ژاپن از نظر فروش است، اما مالک آن Sogo & Seibu در چهار سال گذشته در معرض خطر بوده است.

استفان گیونز، وکیل یک شرکت مستقر در توکیو، گفت: برای صندوق‌های خارجی که به دنبال بازسازی برندهای ژاپنی هستند، این کناره‌گیری موانع مشابهی را افزایش می‌دهد.

او می‌گوید: «شما می‌توانید به‌عنوان یک خارجی، یک شرکت ژاپنی را از طریق زور وحشیانه خریداری کنید، و اگر افرادی که واقعاً شرکت ژاپنی را مدیریت می‌کنند و برای شرکت ژاپنی کار می‌کنند، از نتایج راضی نباشند، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت».

"این یکی از نکاتی است که همه خریداران بالقوه خارجی باید در نظر داشته باشند."

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها