بنزین در آستانه اربعین چند؟

در آستانه فرا رسیدن اربعین نرخ سوخت در عراق به‌خصوص قیمت بنزین از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است.

بنزین در آستانه اربعین چند؟

چراکه برخی از ایرانیان با حضور در راهپیمایی این روز ممکن است از وسیله شخصی تا مرز استفاده کنند و مجبور به مصرف بنزین عراقی شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون قیمت بنزین معمولی در عراق حدود شش برابر قیمت بنزین آزاد در ایران است.

موضوعی که می‌تواند منجر به سوءاستفاده برخی‌ها از راهپیمایی روز اربعین شود و برای کسب سودی جزئی بنزین را از ایران خارج و به صورت قاچاق در آن سوی مرز به فروش برسانند.

ارزان‌ترین قیمت بنزین در منطقه پس از ایران متعلق به کشور عربستان سعودی است که با نرخ هر لیتر حدود ۱۷ سنت (۸۳۰۰ تومان) در این جایگاه قرار گرفته است و پس از آن کویت با هر لیتر بنزین حدود ۱۲ هزار تومان قرار دارد.

حتی قیمت حدود ۱۸ هزار تومان هر لیتر بنزین در عراق که همسایه غربی ایران محسوب می‌شود نیز انگیزه خوبی برای قاچاق بنزین دارد و ایران در حالی دومین بنزین ارزان جهان را به فروش می‌رساند که بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت بنزین در ایران حداقل فاصله‌ای ۴۸۰۰ تومانی با ارزان‌ترین کشور همسایه دارد.

در همین باره حسین طالب، مدیرکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی عراق اظهار داشت: عراق روزانه ۳۱ میلیون لیتر بنزین مصرف و ۵۴۰ هزار لیتر بنزین در روز به استان‌های اقلیم کردستان ارسال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها