دولت افزایش قیمت بنزین را منتفی کرد!

با اعلام دولت،افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین،منتفی شد.

دولت افزایش قیمت بنزین را منتفی کرد!

به گزارش مستقل آنلاین، atalayar نوشت:

شورای حاکمیتی سودان، عالی‌ترین نهاد اجرایی این کشور، امروز تصمیم چند روز پیش وزارت نیرو مبنی بر افزایش قیمت بنزین و گازوئیل را به دلیل «شرایط بحرانی شهروندان» در زمان جنگ لغو کرد.

یکی از برجسته ترین اعضای شورا، شم الدین کباشی، در بیانیه ای گفت که قیمت سوخت به نرخ قبل از شروع درگیری بین ارتش و گروه شبه نظامی نیروهای پشتیبانی سریع (FAR) در 15 آوریل باز خواهد گشت.

بر اساس این تبصره، «لغو افزایش قیمت سوخت به دلیل شرایط بحرانی شهروندان است»، زیرا این درگیری بخش زیادی از خدمات عمومی از جمله بیمارستان‌ها را با وقفه مواجه کرده و کمبود شدید مواد غذایی، سوخت، مواد غذایی و سایر محصولات اساسی را به همراه داشته است.

کباشی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تصمیم وزارت نیرو «بدون اطلاع» معاونت دارایی اتخاذ شده و در جلسه هیات وزیران نیز ارائه نشده است.

وزارت انرژی سودان در روز ششم درگیری افزایش قیمت بنزین و گازوئیل را اعلام کرد که اولین افزایش سوخت از زمان آغاز درگیری بود.

بنزین از 0.97 دلار در لیتر به 1.05 دلار و گازوئیل از 0.97 دلار به 0.98 دلار به عنوان بخشی از بررسی ماهانه قیمت سوخت مطابق با قیمت های بین المللی مشتقات نفتی افزایش یافت.

علاوه بر این، تعلیق حقوق کارکنان دولتی به دلیل قطع پرداخت توسط سازمان های دولتی و فلج شدن بانک ها همچنان ادامه دارد، بنابراین دولت نتوانست حقوق حدود 859000 کارمند دولتی را پرداخت کند.

این درگیری پس از افشای FAR علیه ارتش در 15 آوریل آغاز شد و تاکنون جنگ بر اساس برآوردهای مختلف بین 1000 تا 3000 کشته برجای گذاشته است و تقریباً چهار میلیون نفر را مجبور به جابجایی در داخل و خارج از کشور کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها