سه بانک وام یک میلیاردی می‌دهند!

دولت مقرر کرده سه بانک تعداد هزار فقره تسهیلات ٢٠ ساله یک میلیارد تومانی را به افرادی تحت عنوان کارشناسان برجسته حوزه اقتصادی ٨ دستگاه دولتی بدهند.

سه بانک وام یک میلیاردی می‌دهند!

وام مسکن یک میلیاردی برای کارشناسان خبره؟

روزنامه فرهیختگان نوشت: طبق اسنادی که به دست روزنامه رسیده، دولت مقرر کرده سه بانک تعداد هزار فقره تسهیلات ٢٠ ساله یک میلیارد تومانی را بدون در نظر گرفتن سابقه مالکیت مسکن و بدون میانگین حساب، به افرادی تحت عنوان کارشناسان برجسته حوزه اقتصادی ٨ دستگاه دولتی بدهند.

این دستگاه‌های اقتصادی دولت که مشمول طرح مذکور شده، عبارتند از‌ سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، موسسه عالی آموزش و پژوهش در مدیریت و برنامه‌ریزی، پژوهشکده امور اقتصادی، مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، پژوهشکده پولی و بانکی و موسسه عالی بانکداری ایران. 

آن‌طور که از متن نامه برمی‌آید، این مصوبه دولت به تایید شورای پول و اعتبار رسیده و مبلغ وام نیز به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.

مشخص نیست این هزار کارشناس شاغل در هفت دستگاهی که در این گزارش از آنها نام برده شد به کل سیستم بانکی ابلاغ شده یا هزار نفر فقط به این سه بانک ابلاغ شده است. یک منبع غیررسمی معتقد است تعداد کارشناسان باید ۶ هزار نفر باشد اما «فرهیختگان» نمی‌تواند صحت و سقم این ۶ هزار نفر را تایید کند. 

احتمالا دولت استحقاق‌سنجی نیز برای اعطای این وام‌ها انجام نخواهد داد؛ چراکه در سندی که به دست روزنامه رسیده، آمده است که باتوجه به عدم اختصاص یارانه دولتی به تسهیلات مزبور، اخذ استعلام از سازمان مسکن و شهرسازی در فرآیند اعطای آن، الزامی نمی‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها