تورم به قدری بالاست که مردم دیگر توانایی خرید گوشت را ندارند!

طی هفته های گذشته میزان تورم به قدری بالا رفته که بخش زیادی از مردم دیگر توانایی خرید گوشت را ندارند.

تورم به قدری بالاست که مردم دیگر توانایی خرید گوشت را ندارند!

به گزارش جیو نیوز روز شنبه به نقل از The News، موج جدید افزایش شدید قیمت انرژی و مواد غذایی در پاکستان، تورم هفتگی این کشور را 1.30 درصد و تورم سالانه را به 29.83 درصد رساند.

بر اساس گزارش اداره آمار پاکستان (PBS)، شاخص قیمت حساس (SPI) به افزایش قیمت گوجه فرنگی (16.85 درصد)، LPG (9.82 درصد)، بنزین (7.86 درصد) نسبت داده شده است.  و گازوئیل (7.82 درصد)، پودر فلفل (7.58 درصد)، سیر (5.71 درصد)،پیاز (5.50 درصد)، شیرخشک (5.17 درصد)، تخم مرغ (3.86 درصد) و برنج باسماتی شکسته (2.06 درصد) اعلام شد.

به گزارش ژئو نیوز، در طول هفته از 51 قلم کالا، قیمت 23 قلم (45.10 درصد) افزایش، 7 قلم (13.72 درصد) کاهش و قیمت 21 قلم(41.18 درصد) بدون تغییر باقی مانده است. قابل ذکر است که وزن های متفاوتی به کالاهای مختلف در سبد SPI اختصاص داده می شود.

به گزارش این سایت،سکینه یک خانه دار از ناظم آباد شمالی گفت که نمی داند چگونه نیازهای غذایی فرزندانش، به ویژه گوشت راتامین کند.

او با ابراز تاسف گفت: "مرغ در مغازه محل زندگی من 600 پوند به ازای هر کیلوگرم است، گوشت گاو بیش از 1100 روپیه و گوشت گوسفند- من حتی حوصله بررسی قیمت آن را به خود نداده‌ام."

 

ژئو نیوز به نقل از این خانه دار می گوید: «با رشد بچه ها، اداره آشپزخانه با دستمزد مجرد و ناچیز تقریباً غیرممکن شده است.»

یک زن شاغل که خواست نامش فاش نشود، گفت که پدرش وام بانکی گرفته و از آنجایی که نرخ سود توسط بانک مرکزی افزایش یافتهاست، پرداخت قسط بخش عمده‌ای از مجموع درآمد ما را می‌گیرد.

او گفت: «ما قبلاً یک خانواده معمولی از طبقه متوسط ​​بودیم، اما احساس می‌کنم اکنون فقیر هستیم.»

 نکته قابل توجه این است که پاکستان با یک بحران اقتصادی بزرگ با تورم سرسام آور و کاهش ذخایر فارکس دست و پنجه نرم می کند.

هفته‌ها قبل، صندوق بین‌المللی پول کمک مالی 3 میلیارد دلاری را برای حمایت از پاکستان در جلوگیری از نکول در بازپرداخت بدهی‌اش تصویب کرد.

با تورم بالا و ذخایر ارز خارجی که به سختی برای پوشش یک ماه واردات کنترل شده کافی است، پاکستان با بدترین بحران اقتصادیخود در دهه های اخیر روبرو بوده است، که به گفته تحلیلگران، در غیاب توافق صندوق بین المللی پول می توانست به نکول بدهی تبدیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها