بازار سکه های ۲۵۰ ریالی همچنان داغ است/ شایعه ای عجیب درباره سکه های ۲۵ تومانی

بازار آگهی سکه‌های ۲۵۰ ریالی یا همان ۲۵ تومانی همچنان داغ است و در سایت‌های آنلاین آگهی، قیمت‌های نجومی و عجیب و غریبی برای فروش این سکه اعلام شده است.

بازار سکه های ۲۵۰ ریالی همچنان داغ است/ شایعه ای عجیب درباره سکه های ۲۵ تومانی

برای مثال، در یکی از آگهی‌ها نوشته شده است «سکه ۲۵۰ ریالی ضرب سال‌های ۷۲، ۷۵، ۷۶، ۷۸ و ۸۲ هر عدد ۲ میلیون تومان؛ معاوضه ندارد و قیمت مقطوع است».

بازار آگهی سکه‌های ۲۵۰ ریالی یا همان ۲۵ تومانی همچنان داغ است و در سایت‌های آنلاین آگهی، قیمت‌های نجومی و عجیب و غریبی برای فروش این سکه اعلام شده است. برای مثال، در یکی از آگهی‌ها نوشته شده است «۵۵۰ عدد سکه ۲۵ تومانی دورنگ ۱۵ میلیون تومان».

یا در آگهی دیگر عنوان شده است «سکه ۲۵ تومانی دانه‌ای ۵۰۰ هزار تومان». نکته جالب توجه این است که در توضیح اطلاعات برخی از این آگهی‌ها تاکید شده است که قیمت کالا مقطوع است و معاوضه و تخفیف ندارد و به بالاترین پیشنهاد فروخته می‌شود.

کارشناس بازار سکه با بیان اینکه اخبار اخیر در مورد سکه‌های ۲۵ تومانی فقط شایعه و توهم است و قیمت‌ها در آگهی‌هایی که در سایت‌های آنلاین وجود دارد اصلا واقعی نیست، گفت: به جز سال ۱۳۸۰، سال ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳ هم تعداد کمتری از این نوع سکه ضرب شد که باز این سال‌ها هم نسبت به سال ۱۳۸۰ تعداد بیشتری ضرب شد.

وی ادامه داد: براین اساس، اگر ۲۵ تومانی ضرب سال‌های ۷۲ و ۷۳ بانکی و نو و براق باشد و در دست مردم نچرخیده باشد هر عدد آن ۴۰ هزار تومان است و بقیه تاریخ‌ها هم اگر نو و بانکی باشند حدودا دانه‌ای ۱۵ هزار تومان و نهایتا ۳۰ هزار تومان ارزش دارند اما اگر کارکرده باشند هر عدد ۵ تا ۶ هزار تومان قیمت دارند. بنابراین، قیمت اصلی سکه ۲۵ دورنگ اگر کیفیت آن پایین باشد حدود ۶ هزار تومان بیشتر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها