صادرات سه مدل خودرو ایران خودرو و سایپا جدی شد! + اسامی

شاهین، کوییک و ساینا سه محصول ایران خودرو و سایپا هستند که احتمال صادرات آنها وجود دارد.

صادرات سه مدل خودرو ایران خودرو و سایپا جدی شد! + اسامی

به گزارش مستقل آنلاین؛ خودروسازی سایپا از صادرات شاهین، کوییک و ساینا به بازار روسیه و بلاروس خبر داد. اطلاعات منتشر شده در سایت کدال این خودروساز نشان میدهد غول نارنجی جاده مخصوص توانسته طی قراردادی سه ساله عرضه 45 هزار دستگاه خودرو را به بازارهای یاد شده ارسال کند.

 

مدیران سایپا در اطلاعیه که در سایت تاکید کردند از آنجا که برخی اقدامات از جمله اخذ مجوزات مربوطه، اضافه کردن آپشن‌ها و امکانات خاص متناسب با شرایط اقلیمی و سلایق بازار روسیه، تجهیز شبکه خدمات پس از فروش، ایجاد زیرساخت‌های لازم و غیره زمانبر است، در صورت رفع موانع پیش‌رو و صادرات محصولات به کشور روسیه، مراتب در گزارش فعالیت ماهانه به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

 

براساس اخبار منتشر شده ارزش قرار داد صادراتی سایپا به روسیه و بلاروس حدود 450 میلیون یورو خواهد بود.

 

 

مدیر عامل سایپا درباره سبد محصولات صادراتی این خودروساز اعلام کرد صادرات به بازارهای یاد شده محدود به سه خودروی شاهین، کوییک و ساینا نخواهد شد.

 

 

محمدعلی تیموری گفت صادرات محصولات خانواده P90 (کادیلا) نیز در برنامه های آتی این خودروساز قرار دارد.

 

حمله نظامی روسیه به اوکراین و به دنبال آن اعمال تحریم های غرب علیه روسیه از جمله تحریم صنعت و بازار خودروی این کشور اروپا-آسیایی سبب شد تا خودروسازان ایرانی فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال حضور مجدد در بازار خودروی این کشور باشند.


ایران خودرو و سایپا به همراه زنجیره قطعه سازی حضور پر رنگی در نمایشگاه خودروی روسیه (نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو 2022) داشتند.

 

 

آن طور که فعالان قطعه ساز اعلام کردند حدود 700 میلیون یورو قرار داد طی نمایشگاه خودروی مسکو به امضا طرف های روسی و ایرانی رسید.

 

 

با توجه به اعلام رسمی سایپا در سایت کدال سازمان بورس باید رفتنی شدن سه خودرو از سبد محصولاتی نارنجی های جاده مخصوص به روسیه و بلاروس را نهایی دانست. اما فراموش نکنیم حضور در بازارهای بین المللی برای خودروسازان پیش تر هم امکان پذیر بوده است. به طور مثال ایران خودرویی ها سمند را در سال های پیش به روسیه فرستادند. اما آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است تداوم حضور در بازارهای بین المللی و کسب سهم مشخص از بازار خودروهای کشور هدف است. این مهم با بروز رسانی کیفیت محصولات و همچنین ایجاد تنوع در سبد محصولات صادراتی با توجه به ذائقه مشتریان در کشورهای هدف امکان پذیر است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها