سدان چینی به زودی ایران/ معرفی فونیکس آریزو 8 + عکس

شرکت‌های خصوصی و حتی دولتی طی سالیان اخیر و بیشتر پس از ممنوعیت واردات خودرو، راه را برای جولان دادن و تأمین تقاضای مشتریان ایرانی باز دیدند و تصمیم گرفتند در نخستین گام، سبد محصولاتشان را متنوع کنند. یکی از مهمترین شرکت‌های خصوصی خودروسازی در ایران که نمایندگی کمپانی چینی چری نیز محسوب می‌شود، به تازگی برای عرضه یک سدان لاکچری دیگر برنامه‌ریزی کرده است.

سدان چینی به زودی ایران/ معرفی فونیکس آریزو 8  + عکس

به گزارش مستقل آنلاین؛ گجت‌نیوز نوشت:‌ فونیکس آریزو ۸، سدان لوکس و پر آپشن جدید مدیران خودرو برای بازار ایران است. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات فونیکس آریزو ۸ آشنا خواهیم شد.

شرکت‌های خصوصی و حتی دولتی طی سالیان اخیر و بیشتر پس از ممنوعیت واردات خودرو، راه را برای جولان دادن و تأمین تقاضای مشتریان ایرانی باز دیدند و تصمیم گرفتند در نخستین گام، سبد محصولاتشان را متنوع کنند. یکی از مهمترین شرکت‌های خصوصی خودروسازی در ایران که نمایندگی کمپانی چینی چری نیز محسوب می‌شود، به تازگی برای عرضه یک سدان لاکچری دیگر برنامه‌ریزی کرده است.

شاید بتوان گفت مهمترین هدف مدیران خودرویی‌ها برای عرضه محصولی جدید به بازار، تنوع بیشتر سبد محصولات و رقابت با سایر خودروسازان خصوصی است. چری آریزو ۸ یکی از آن سدان‌های شیک و جذابی است که می‌تواند با ورود خود، دلبری‌های بسیاری از مشتریان کند.

فونیکس آریزو ۸ به زودی به ایران می‌آید

آریزو ۸ با زیربرند فونیکس به بازار ایران می‌آید و نسخه قبلی این سدان (آریزو ۶ پرو) را کنار خواهد زد. خودروی مذکور نه تنها شگفتی‌های زیادی برای بازار ما دارد بلکه ماشین جدیدی در خود چین به حساب می‌آید. این سدان سایز بزرگ مجهزترین و کامل ترین خودرویی است که تا به امروز در سبد محصولات چری دیده شده است.

 

Phoenix-Arizo-8-1

 

به طور کلی نمی‌توان آریزو ۶ و آریزو ۶ پرو را به عنوان رقیب آریزو ۸ دانست چرا که امکانات و تجهیزات این ماشین بیشتر است. امروزه اغلب مشتریان به سمت خرید خودروهای کراس اوور می‌روند و بازار این قبیل محصولات داغ داغ است ولی این موضوع دلیل نمی‌شود که طرفداران سدان تسلیم وضعیت موجود شوند. (مدیران خودرو نیز متوجه این موضوع است و به همین خاطر پس از موفقیت در سگمنت سدان، اقدام به تولید و مونتاژ یک سدان دیگر کرده)

طراحی ظاهری فونیکس آریزو ۸

زبان طراحی آریزو ۸ کاملا جدید و مبتنی بر به روزترین طراحی‌های خودروسازی است. المان‌های ترند به کار رفته در این کراس اوور جذاب مشتریان را به وجد می‌آورد و نظرها را جلب خواهد کرد. با خودرویی جسور و خشن سر و کار داریم و این دو ویژگی را مدیون چراغ‌های خشن و کشیده‌ای هستیم که در قسمت جلوی آریزو ۸ تعبیه شده‌اند.

برای طراحی جلو پنجره از خطوط تند و تیز خودروی لکسوس الهام گرفته شده و ظاهر آن هم عریض تر و هم بزرگتر است. در قسمت فوقانی جلو پنجره می‌توان خط کرومی را دید که تا داخل چراغ‌ها امتداد یافته و در طرفین سپر نیز چراغ‌های مه شکن قرار گرفته‌اند.

با نگاهی به دو خودروی آریزو ۶ پرو و آریزو ۸ متوجه خواهیم شد که نمای عقب کراس اوور تازه وارد مدیران خودرو سیر تکاملی خود را دنبال می‌کند و توانسته چهره زیبایی به وجود آورد. همچون سایر خودروهای موجود در بازار امروز، چراغ‌های عقب به هم پیوسته طراحی و داخل آنها با رنگ مشکی تزئین شده است.

 

Phoenix-Arizo-8-2

 

چراغ‌های نمای عقب به قدری دچار کشیدگی شده که تا نمای جانبی نیز امتداد یافته‌اند. در حال حاضر پلاک خودرو روی صندوق عقب نصب شده و برای شب نیز دو چراغ شب نمای باریک و عمودی در نظر گرفته شده است. شاید بتوان بهترین قسمت و زیباترین المان طراحی کراس اوور آریزو ۸ را دیفیوزرهای آن نام برد. داخل این دیفیوزر جذاب دو خروجی مدور واقعی اگزوز تعبیه گشته و در قسمت میانی هم یک چراغ مه شکن تقریباً بزرگ دیده می‌شود.

طراحی کابین فونیکس آریزو ۸

همان‌طور که از طراحی ظاهری فونیکس آریزو ۸ راضی هستیم، با ورود به کابین نیز رضایتمان ادامه خواهد یافت. چینی‌ها از المان‌های به روز و مدرن استفاده کرده‌اند که نقطه قوتی برای این کراس اوور چینی محسوب می‌شود. حالا می‌توان در قسمت جلوی کابین صفحه نمایش مولتی مدیای جذاب یکپارچه‌ای را مشاهده کرد که قسمتی از آن برای صفحه کیلومترشمار است.

در قسمت مرکزی داشبورد جذاب و زیبای این سدان می‌توان دو تهویه هوای مطبوع دید که در ناحیه زیرین آنها پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است. کنسول میانی پذیرای دو نقطه شارژ وایرلس و دو جالیوانی است و دسته دنده نیز الکترونیکی شده. با این اوصاف می‌توان در فضای دسته دنده که تقریباً حذف شده، خرت و پرت‌‎های خودتان را قرار دهید.

ظاهر سه شاخه فرمان آریزو ۸ مثل سایر خودروهای روز چری طراحی شده و تمامی کلیدهایی که روی آن قرار گرفته‌اند، لمسی هستند. فرم کلی فرمان نیز D کات است. خوشبختانه مشتریان امکان سفارش و خرید این خودرو را در تریم‌های رنگی مختلف دارند و کابین و داشبورد از این حیث تکمیل است.

 

Phoenix-Arizo-8-3

 

متریال و مواد به کار رفته کیفیت خوبی دارند و به راننده احساس لوکس بودن خودرو را انتقال می‌دهند. یکی از نقاط قوت سدان جدید مدیران خودرو، فضای جادار و باز کابین است که برای مشتری ایرانی اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر این خانواده‌های ایرانی می‌توانند در سفرهای خود از فضای زیاد صندوق بار نهایت استفاده را ببرند.

مشخصات فنی فونیکس آریزو ۸

پیشرانه‌ای که برای سدان جذاب و لوکس مدیران خودرو در نظر گرفته شده پیش تر روی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس سوار شده بود. این موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ قادر است حداکثر تا ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

نیروی محرکه در آریزو ۸ از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خیس به محور جلو منتقل می‌شود و مجموع این مشخصات ثابت می‌کنند که پس از عرضه این خودرو، بازار تکان خواهد خورد. (به شرطی که قیمت مناسب و معقولی داشته باشد)

امکانات رفاهی و آپشن‌های فونیکس آریزو ۸

در کنار طراحی ظاهری و کابین عالی و به روز و مشخصات فنی قانع کننده، باید گفت که امکانات رفاهی آریزو ۸ در سطح معقول و راضی کننده‌ای قرار دارد. از جمله آپشن‌های این خودرو می‌توان به دسته دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، تنظیم حالت رانندگی، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم فرمان صوتی، شارژر بی‌سیم گوشی همراه، دریچه تهویه عقب، چراغ‌های تمام ال ای دی، تهویه اتوماتیک و سنسور نور و باران اشاره کرد.

 

Phoenix-Arizo-8-4

 

سخن پایانی

دیدیم که در بین سدان‌های موجود در بازار خودروی داخلی، فونیکس آریزو ۸ می‌تواند خوش بدرخشد چرا که هم از طراحی به روز و مدرنی برخوردار است و هم محیط داخلی آن لوکس و جذاب و با کیفیت طراحی شده. علاوه بر اینها هم قوای محرکه خوبی دارد و هم آپشن‌های آن برای مشتری ایرانی جذاب و راضی کننده به نظر می‌رسد.

تنها مشکل بر سر راه این سدان چینی، قیمت آن خواهد بود و باید دید مدیران خودرو قصد دارد محصول جدید خود را بر چه اساسی قیمت گذاری کند. اگر قیمت این ماشین اقتصادی باشد، رقابت جذابی با آریزو ۶ پرو و سایر سدان‌های بازار ایران پیدا خواهد کرد. نظر شما درباره فونیکس آریزو ۸ چیست؟

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها