چگونه در مناقصه کشوری شرکت کنیم و برنده شویم؟

چگونه در مناقصه کشوری شرکت کنیم و برنده شویم؟

 

بدون شک یکی از اهداف کلیدی و اصلی راه اندازی هر شغل و حرفه‌ای دستیابی به درآمد بالا است. به عبارت بهتر هر شرکتی با توجه به حرفه خود راه‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای دستیابی به درآمد بالا امتحان می‌کند. یکی از راه‌های رسیدن به این درآمد شرکت در مناقصه کشوری است. ‌در این مطلب با بررسی مفهوم مناقصات با شما عزیزان همراه خواهیم بود.

منظور از مناقصه‌کشوری چیست؟

شاید بسیاری از شما با واژه مناقصه آشنایی نداشته باشید اما اگر بدانید با فراگیری این فرآیند می‌توانید خود را به درآمد عالی برسانید حتما تمایل به یادگیری آن خواهید داشت. در واقع مناقصه فرآیندی رقابتی جهت تامین کالاهای مختلف است که توسط سازمان‌ها و شرکت‌های گوناگونی انجام می‌شود. با این حال می‌توانید حدس بزنید که انجام مناقصات برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف می‌تواند تا چه اندازه سودآور باشد.

اهمیت انجام مناقصه

همان گونه که گفته شد انجام مناقصات می‌تواند در رسیدن به درآمد ایده آل تاثیرگذار باشد. بسیاری از شرکت‌های موفق و پروژه‌های پر سود از طریق انجام مناقصه کشوری توانسته‌اند که به درآمد عالی برسند. اگر شما نیز می‌خواهید خود را به درآمد عالی برسانید به شما توصیه می‌کنیم با مناقصه و زمان برگزاری آن حتما آشنا شوید. جهت انجام این کار می‌توانید با ورود به سامانه مناقصات از زمان دقیق برگزاری این مناقصات مطلع شوید.

چگونه در مناقصات کشوری شرکت کنیم؟

پس از فراگیری مناقصه و اهمیت آن در درآمدزایی بسیاری از افراد این سوال را می‌پرسند که چگونه می‌توانم در مناقصه­ها شرکت کنم و برنده شوم؟ جهت شرکت در مناقصات نخستین قدم این است که شما باید اطلاع دقیقی از زمان برگزاری مناقصه داشته باشید.

همان گونه که گفته شد جهت انجام این کار باید اقدام به ورود به سامانه مناقصه کنید. در قدم بعدی شما باید اطلاعات دقیقی در مورد معاملات کاری داشته باشید. از جمله این اطلاعات می‌توان به مدت زمان مقرر برای اعلام آمادگی و میزان هزینه تضمینی توسط شرکت برای پروژه اشاره کرد. با داشتن این اطلاعات شما می‌توانید به راحتی در مناقصات شرکت کنید اما در این میان پیروزی در میدان مناقصه بسیار حائز اهمیت است.

چگونه در مناقصات کشوری پیروز شویم؟

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که مناقصه کشوری بسیار گسترده‌تر از مناقصه داخلی است. بنابراین به همان اندازه که شانس شما برای پیروزی در این مناقصات بالا می‌رود ریسک آن نیز بیشتر می‌شود. همان گونه که گفته شد جهت پیروزی در این مناقصه‎ها ابتدا باید آگاهی خود را از زمان برگزاری و بسیاری از موارد دیگر بالا ببرید. توجه داشته باشید هر مناقصه‌ای دارای قوانین و شرایط خاص خود است. بنابراین توصیه می‌شود ابتدا لیستی از مناقصاتی که قصد شرکت در آن را دارید تهیه کنید. سپس شرایط احراز و انجام هر مناقصه را تهیه کرده و مطالعه کنید.

برنده شدن در مناقصات

 این شرایط معمولا توسط مناقصه گزار تعیین می‌شود. در قدم بعدی نیاز است که مدارک تعیین شده و مورد نیاز برای مناقصه‌هایی که قصد شرکت در آن را دارید تهیه کرده و سر موقع تحویل دهید که بتوانید در آن مناقصه شرکت کنید. جالب است بدانید بسیاری از افراد در همین مرحله به دلیل عدم ارائه مدارک صحیح یا عدم تحویل به موقع مدارک مناقصه را از دست داده و از دور رقابت خارج می‌شوند.

بنابراین به امید فرصت اصلاح برای مدارک در ارسال مدارک خود بی دقتی نکنید چرا که ممکن است فرصتی برای ارائه دقیق مدارک شما وجود نداشته باشد. تا این جای کار شما بیشتر راه را رفته اید. توجه کنید که چند نفر برنده برای انجام مناقصه کشوری اعلام می‌شود. در هر صورت اخبار اعلام برندگان را دنبال کنید. حتی اگر نفر اول برنده مناقصه نبودید اخبار را دنبال کنید که مبادا از دور رقابت خارج شوید.

شرکت ارتباط گستران هزاره

شرکت ارتباط گستران هزاره یکی از مراکز تخصصی جمع آوری و اطلاع رسانی آگهی‌های تجاری، استعلام بها، مناقصه کشوری و ... است. این مجموعه دارای گواهی رتبه بندی و احراز صلاحیت از شورای عالی انفورماتیک کشور و ‌مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید چگونه در مناقصات کشوری شرکت کنید و برنده شوید به سایت ارتباط گستران هزاره مراجعه کنید. جهت کسب آگاهی بیشتر و انجام مشاوره می‌توانید با شماره تلفن 02142714000 تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

یکی از اهداف اصلی شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از ایجاد کسب و کار رسیدن به درآمد عالی است. یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد عالی شرکت در مناقصات کشوری است. مناقصه نوعی فرآیند رقابتی جهت دستیابی به خدمات و کالاهای مختلف است که توسط سازمان‌ها و شرکت‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی برای شرکت در مناقصات و برنده شدن در آن اطلاع دقیق از زمان برگزاری مناقصه و میزان مبلغ تعیین شده توسط شرکت ضروری است. جهت برنده شدن در مناقصه توجه کنید که مدارک خود را به صورت دقیق و درست در زمان خواسته شده ارائه دهید. همچنین اخبار مربوط به مناقصه کشوری را پیگیری نمایید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها