آغاز مجدد اعتراضات سراسری؛مردم خواستار استعفای دولت

پس از افزایش تورم و گرانی،مردم بار دیگر به خیابان ها آمدند و خواستار استعفای دولت و رئیس جمهور شدند.

آغاز مجدد اعتراضات سراسری؛مردم خواستار استعفای دولت

به گزارش مستقل آنلاین،آسوشیتد پرس نوشت:

هزاران نفر در پایتخت چک روز یکشنبه در اعتراض به تورم بالا و تقاضای استعفای دولت تظاهرات کردند. این دومین تظاهرات از این دست در میدان Wenceslas پراگ پس از تجمع در 11 مارس بود که توسط یک حزب سیاسی جدید موسوم به PRO تحت پرچم "علیه فقر" سازماندهی شد.

تظاهرکنندگان، سخنرانان در تظاهرات و رئیس گروه پوپولیست، جیندریچ راچل، اتحادیه اروپا و دولت چک را به دلیل افزایش تورم سرزنش کردند و همه مکرراً از ائتلاف پنج حزبی کنونی خواستند استعفا دهد.

راجل خطاب به جمعیت گفت: ما خواهان استعفای دولت هستیم. رایچل، وکیل حرفه ای، معاون سابق فدراسیون فوتبال چک است. معترضان شعار می دادند «استعفا، استعفا».

راجل گفت: «ما اینجا هستیم تا در کنار کشورمان باشیم. گروه او که نامشان به انگلیسی مخفف قانون، احترام، تخصص است، هیچ کرسی در پارلمان ندارد.

راجل مدعی شد که گروهش آماده تشدید اعتراضات است.

تورم بالا بوده اما در ماه‌های اخیر روند کاهشی داشته است و در ماه مارس به 15 درصد کاهش یافته است که از 16.7 درصد در فوریه و 17.5 درصد در ماه قبل کاهش یافته است.

معترضان همچنین از دولت چک می خواهند که اقداماتی را که به منظور کاهش اطلاعات نادرست و اخبار جعلی انجام می شود، متوقف کند.

اگرچه رایکل طرفدار روسیه بودن گروهش را رد کرد، معترضان موضع دولت در جنگ روسیه علیه اوکراین را محکوم کردند.

جمهوری چک از زمان حمله نیروهای روسی به اوکراین به شدت از دولت کیف حمایت کرده است. این کشور برای ارتش اوکراین سلاح تهیه کرده و حدود 500000 پناهجو را پذیرفته است.

راجل، جانا سرنوچوا، وزیر دفاع کهاز حامیان سرسخت مواضع طرفدار اوکراین به شمار می رود را "بزرگترین خطر امنیتی برای کشور ما" خواند.

برخی از مردم در این تظاهرات طوماری را امضا می کردند که خواستار خروج این کشور از ناتو بودند.

معترضان قصد داشتند تا اواخر روز یکشنبه به سمت دفتر دولت راهپیمایی کنند. نخست وزیر پتر فیالا در حال حاضر در سفری به آسیا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها