محصول جدید بهمن موتور/ عرضه بستیون T77 به بازار ایران در تابستان + قیمت و مشخصات فنی

احتمالاً اولین نسخه های وارداتی خودروی بستیون T77 تا تابستان به بازار می آیند و قیمتی در محدوده ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را می توان برای این کراس اوور تخمین زد.

محصول جدید بهمن موتور/ عرضه بستیون T77 به بازار ایران در تابستان + قیمت و مشخصات فنی

به گزارش مستقل آنلاین؛ براساس شنیده ها، شرکت بهمن موتور قصد دارد بستیون T77 را به بازار ایران عرضه کند. عرضه این خودرو ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژ خواهد بود.

شرکت بهمن موتور از جمله خودروسازانی است که از همان ابتدا نامش برای واردات خودرو هم مطرح شده بود و حالا یکی از گزینه های این شرکت برای واردات مشخص شده است. بستیون T77 یکی از کراس اوورهای کمپانی FAW است که قرار است به صورت وارداتی به ایران آید. خودرویی که مدتی است علاوه بر چین، با نشان لادا هم در روسیه عرضه می شود و در بازارهای هدف توانسته است موفقیت نسبی داشته باشد. در ادامه، معرفی اجمالی از این کراس اوور خواهیم داشت.

در ایران کمپانی FAW را در بحث سواری با خودروهای بسترن می شناسیم. بسترن B50 و B30 سدان هایی بودند که در سال های قبل از تحریم توسط بهمن موتور مونتاژ می شدند و بعد از اعمال تحریم ها تولید این خودروهای بسترن در ایران متوقف شد. در این سال ها بسترن به بستیون تغییر نام داد و به زیرشاخه ای مستقل تبدیل شد و کمپانی FAW خودروهای مدرن و جذابی را با این نشان معرفی کرد. حالا قرار است مدل T77 از بستیون با گروه بهمن به ایران بیاید. بستیون T77 یک کراس اوور کامپکت است که نخستین بار با عنوان T-Concept در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ معرفی شد و پس از آن نسخه تولیدی آن در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۸ رونمایی شد. این نخستین خودرو با نشان جدید بستیون بود و خیلی زود توجه ها را به خودش جلب کرد.

مشخصات فنی بستیون

بستیون T77 به پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۶۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۸ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت در این خودرو ۷.۱ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با این مشخصات فنی این کراس اوور به باقی کراس اوورهای ۱.۵ لیتری چینی می پیوندد. کراس اوور جدید بهمن موتور ۴,۵۴۹ میلی متر طول، ۱,۸۴۵ میلی متر عرض، ۱,۶۱۵ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۷۰۰ میلی متری دارد و با این ابعاد در رده کراس اوورهای کامپکت تا متوسط بازار قرار می گیرد.

کابین و امکانات بستیون​

در کابین طراحی نسبتاً به‌روز و مدرنی را داریم که به صورت دو رنگ انجام شده است. فرمان D کات است و دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی سیستم مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال را نمایش می دهند. هنوز مشخص نیست بهمن موتور این خودرو را با چه امکاناتی عرضه می کند، اما در نسخه فول بستیون T77 آپشن هایی مثل فرمان کمکی برقی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، کروز کنترل، دسته دنده الکترونیکی، تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای و… دیده می شود. حالا باید دید گروه بهمن این خودرو را با چه سطحی از امکانات عرضه می کند.

بستیون T77 یکی از خودروهایی است که گروه بهمن در ابتدا به صورت وارداتی عرضه می کند و بعد برنامه های مونتاژ آن را پیش می برد. با توجه به سابقه خوب FAW در بازار ایران، انتظار می رود بازار به این خودرو روی خوش نشان دهد. احتمالاً اولین نسخه های وارداتی این خودرو تا تابستان به بازار می آیند و قیمتی در محدوده ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را می توان برای این کراس اوور تخمین زد.

بستیون T77 چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

بستیون T77 به پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۶۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۸ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت در این خودرو ۷.۱ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

بستیون T77 چه امکاناتی دارد؟

هنوز مشخص نیست بهمن موتور این خودرو را با چه امکاناتی عرضه می کند، اما در نسخه فول بستیون T77 آپشن هایی مثل فرمان کمکی برقی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، کروز کنترل، دسته دنده الکترونیکی، تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، فناوری ال ای دی چراغ ها و… دیده می شود.

بستیون T77 چه زمان و با چه قیمتی به بازار می آید؟

احتمالاً اولین نسخه های وارداتی این خودرو تا تابستان به بازار می آیند و قیمتی در محدوده ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را می توان برای این کراس اوور تخمین زد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها