رشد ۱۷ درصدی تولید شمش آلومینیوم

آمار منتشر شده از وضعیت تولید آلومینیوم در ۱۰ماهه سال گذشته نشان می‌دهد که چهار شرکت اصلی تولیدکننده آلومینیوم کشور در مجموع بالغ بر ۵۲۸ هزار تن آلومینیوم تولید کردند که نسبت به میزان آن در مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش یافته.

رشد ۱۷ درصدی تولید شمش آلومینیوم

به گزارش ایسنا، طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، میزان آلومینیوم تولیدی چهار شرکت تولیدکننده داخلی آلومینیوم از ابتدای فروردین تا پایان مهر، از ۵۲۸ هزار تن فراتر رفت.

این چهار شرکت در مجموع ۵۲۸ هزار و ۶۰ تن شمش آلومینیوم تولید کردند که نسبت به ۴۵۱ هزار و ۱۹۳ تن تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش یافت.

از این میزان به ترتیب، شرکت‌های سالکو ۲۲۶ هزار و ۴۶۷ تن، ایرالکو ۱۴۷ هزار و ۵۶۰ تن، المهدی ۱۲۳ هزار و ۴۰۳ تن و آلومینای ایران ۳۰ هزار و ۶۳۰ تن تولید شمش آلومینیوم در مجموع ۱۰ ماهه سال جاری تولید کردند.

همچنین تولید پودر آلومینا توسط شرکت آلومینای ایران نیز در مدت مذکور، یک درصد معادل ۲۷۵۲ تن کمتر شد و از ۱۹۳ هزار و ۵۳۴ تن به ۱۹۰ هزار و ۷۸۲ تن رسید.

افت ۶۵ درصدی تولید بوکسیت

گفتنی است که علیرغم افزایش تولید شمش آلومینیوم و پودر آلومینا در مدت مذکور، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) در شرکت آلومینای ایران با ۶۵ درصد کاهش مواجه شد و به ۴۶۴ هزار و ۷۹ تن رسید. این در حالیست که در مجموع ۱۰ ماهه سال گذشته ۷۶۷ هزار و ۹۲۱ تن بوکسیت تولید شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها