مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی خبر داد؛

تولید ۱۶۰ کیلوگرم شمش طلا در سال ۱۴۰۱

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی از تحقق برنامه تولید این مجتمع در سال گذشته و در عین حال پیشتازی ۱۲۴ درصدی نسبت به برنامه تولید تعیین شده در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

تولید ۱۶۰ کیلوگرم شمش طلا در سال ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، علیرضا جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی ضمن تبریک سال جدید و همچنین ایام مبارک ماه رمضان گفت: این مجتمع در سال گذشته با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار" تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" توانست به موفقیت‌های خوبی در حوزه تولید مواد معدنی دست یافته و با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی گام‌های مهمی در راستای تحقق شعار سال بردارد.

وی با اشاره به بهره برداری از کارخانه طلای هیرد در سال گذشته، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح، استخراج از معدن طلای هیرد افزایش یافت به گونه‌ای که با تلاش سرمایه گذار توانستیم میزان استخراج کانسنگ طلا را از بیش از ۱۵ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۶۱ هزار تن در سال ۱۴۰۱ افزایش دهیم که افزایش چشمگیری نسبت به سال قبل داشته است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی همچنین از تولید ۱۶۱ کیلوگرم شمش طلا در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با توجه به تعیین برنامه تولید ۱۳۰ کیلوگرم شمش، این رقم نشان دهنده تحقق ۱۲۴ درصدی برنامه تولید است.

وی به برنامه تولید ۱۰ هزار تن ماده معدنی در معدن روی ملوند اشاره کرد و گفت: با تلاش سرمایه گذار در این معدن نیز منجر به استخراج ۱۰ هزار و ۶۴۵ تن ماده معدنی شد و توانستیم به تحقق ۱۰۶ درصدی برنامه تولید دست پیدا کنیم.

جلالیان ادامه داد: واگذاری معدن سنگ آهن حنار به سرمایه گذار بخش خصوصی (راهبر) یکی دیگر از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای افزایش تولید بود که با شروع فعالیت اجرایی سرمایه گذار این امر نیز محقق شد.

وی، تسریع در روند فعالیت‌های اکتشافی را به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های این مجتمع در سال گذشته عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، شروع فعالیت دو پیمانکار جدید و همچنین با همت سرمایه گذاران بیش از ۱۵ هزار و ۷۴۰ متر حفاری مغزه گیری در محدوده‌های اکتشافی استان انجام شده که نتایج اولیه این اکتشافات، نوید بخش ذخایری ارزشمند در منطقه است.

به گفته وی اخذ پروانه بهره برداری معدن ازبکوه با ذخیره قطعی ۱۵۷ هزار تن، اخذ یک فقره پروانه اکتشاف و آغاز عملیات احداث سوله دوم نگهداری مغزه های حفاری اکتشافی در معدن طلای هیرد بخش دیگری از کارنامه مجتمع معدنی خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها