قیمت جدید کارخانه‌ای خودروهای ایرانی/ تارا، شاهین، دنا و پارس چقدر گران شدند؟

میانگین افزایش قیمت‌ها برای خودروهای شاهین حدود ۱۸ درصد و کوئیک اتوماتیک ۱۷ درصد در نظر گرفته شده است. در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودروهایی نظیر پارس، سمند و تارا و دنا افزایش ۲۹ درصدی قیمت‌ها به طور متوسط اعمال شده است.

قیمت جدید کارخانه‌ای خودروهای ایرانی/ تارا، شاهین، دنا و پارس چقدر گران شدند؟

به گزارش مستقل آنلاین؛ مدیرعامل سایپا درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۲ توضیح داد.

«محمدعلی تیموری» مدیرعامل شرکت سایپا با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک صدا و سیما به بیان قیمت‌های جدید محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت و افزود: آخرین بار آذرماه ۱۴۰۰ افزایش قیمت برای خودروها اعلام شده بود و از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای نرخ‌های کارخانه‌ای خودروها اعمال نشده بود که با متوسط افزایش ۲۹ درصدی در سال جاری روبرو شده است.

وی بیان‌داشت: خوشبختانه شورای رقابت و سازمان حمایت به عنوان دو نهاد تصمیم گیری و تصمیم ساز در رابطه با تعیین قیمت ها از ۵ ماه قبل کار کارشناسی خود را آغاز کردند و مبنای قیمت گذاری شان گزارش ۶ ماهه اول حسابرسی بود که توسط سازمان حسابرسی انجام شده بود و این را مبنای قیمت گذاری برای خودروساز گذاشتند. 

تیموری اظهار داشت: در روش دوم سه خودرو معادل خودروهایی که در ایران است براساس گرید کیفیت و سایز قیمتی بررسی کرد تا معلوم شود که قیمت گذاری چقدر منطبق با قیمت های وارداتی است . 

مدیرعامل سایپا بیان داشت: حداکثر افزایش قیمتی که بعد از ۸ ماه تعیین شده  کمتر از ۳۰ درصد و حدود ۲۹ درصد میانگین است.

تیموری گفت: میانگین افزایش قیمت‌ها برای خودروهای شاهین حدود ۱۸ درصد و کوئیک اتوماتیک ۱۷ درصد در نظر گرفته شده است. در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودروهایی نظیر پارس، سمند و تارا و دنا افزایش ۲۹ درصدی قیمت‌ها به طور متوسط اعمال شده است.

وی اضافه کرد: امروز لیست قیمت‌های جدید اعلام می‌شود تا مصرف کنندگان و ثبت نام کنندگان خودروهای داخلی از قیمت‌های جدید مطلع شوند و خودروسازان نیز براساس قیمت‌های جدید خودروها را تحویل دهند.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها