​دارندگان دلار ضرر کردند! ربع سکه در حال مقاومت!

بازار ارز و طلا از پنجم فروردین بازگشایی می‌شود ولی با توجه به آنکه هفته دوم فروردین، هفته نیمه تعطیل کشور است هنوز مدارس و بخشی از کشور در تعطیلات هستند و عرضه و تقاضا در سطح واقعی خودش قرار ندارد.

​دارندگان دلار ضرر کردند! ربع سکه در حال مقاومت!

به گزارش مستقل آنلاین؛ اکوایران نوشت: افت قیمت دلار در این هفته باعث شد که اسکناس آمریکایی بیشترین بازدهی منفی را ثبت کند و دارندگان آن در پایان روز پنجشنبه نسبت به مدت مشابه هفته قبل ۸.۲ درصد زیان را تحمل کردند.

بازار ارز و طلا از پنجم فروردین بازگشایی می‌شود ولی با توجه به آنکه هفته دوم فروردین، هفته نیمه تعطیل کشور است هنوز مدارس و بخشی از کشور در تعطیلات هستند و عرضه و تقاضا در سطح واقعی خودش قرار ندارد.

قیمت دلار و طلا هم که از هفته دوم اسفند در مسیر اصلاح قیمتی پرشتابی قرار گرفته بود در هفته پایانی اسفند با تکیه بر افزایش تقاضای شب عید کمی از اصلاح قیمتی خود را جبران کرد ولی این روند در اولین هفته معاملاتی فروردین هم ادامه داشت و معامله گران افزایشی با استفاده از شرایط نیمه تعطیل بازار و نبودن عرضه و تقاضای ارز و طلا در سطح واقعی سعی کردند تا حدودی زیان خود از کاهش قیمت ها را جبران کنند ولی در ادامه با پایان تعطیلات و بازگشت کامل عرضه و تقاضای بازار به سطح واقعی خود قیمت ها نتوانستند در سطوح هفته قبل خود پایدار باشند و کاهش پیدا کردند.

قیمت دلار در پایان این هفته به کانال چهل هزار تومانی بازگشت و در پله آخر این کانال قیمتی متوقف شد افت قیمت دلار در این هفته باعث شد که اسکناس آمریکایی بیشترین بازدهی منفی را ثبت کند و دارندگان آن در روز پنجشنبه نسبت به مدت مشابه هفته قبل ۸.۲ درصد زیان را تحمل کردند.

با وجود کاهش قیمت دلار، سکه امامی زیان کمتری را نسبت به اسکناس آمریکایی ثبت کرد زیرا رشد قیمت اونس و نفوذ آن به کانال دو هزار دلاری فرصت ویژه ای را برای دارندگان سکه امامی فراهم کرد تا در برابر فشار کاهشی وارد شده از جانب دلار تا حدودی مقاومت کنند به همین دلیل دارندگان سکه امامی زیان ۳.۶ درصدی را در این هفته ثبت کردند که کمتر از زیان ثبت شده برای دلار بود.

ربع سکه غالبا در برابر نوسانات قیمتی تغییر زیادی نمی کند و معامله گران آن بیشتر با شروع روندهای حرکتی قیمت ها را به طور قابل توجهی تغییر می دهند به همین دلیل ربع سکه در پایان هفته نسبت به نوسانات قیمتی مقاومت کرد و در خلاف جهت حرکت قیمتی دلار و سکه امامی حدود یک درصد بازدهی مثبت را ثبت کرد.

در این هفته خبرگزاری آکسیوس اعلام کرد که ایران به پیشنهاد توافق موقت غربی ها پاسخ منفی داده ولی ملاقات حسین امیرعبدللهیان وزیر خارجه ایران با امیر فیصل بن فرحان همتای سعودی در چین و امضای بیانیه مشترک فشار غربی وارد شده بر دلار را خنثی کرد و اسکناس سبز به پایین کانال پنجاه هزار تومانی کاهش پیدا کرد.

اسرائیل به لبنان حمله کرده است و پس از آن جمهوری آذربایجان تعدادی از دیپلمات های ایرانی را از این کشور اخراج کرد، نحوه مواجه ایران با این مسائل در هفته آتی که می تواند سطح ریسک های سیاسی خارجی را تعیین کند و به نظر می رسد در تعیین جهت نوسانات قیمتی دلار در هفته آینده اهمیت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها