قول بزرگ در مورد حقوق کارمندان و کارگران در سال 1402!

در شورای عالی کار مصوب شده به هر دلیلی اگر در سال ۱۴۰۲ حقوق کارمندان دولت مجدد افزایش پیدا کرد، حقوق کارگران نیز افزایش یابد!

قول بزرگ در مورد حقوق کارمندان و کارگران در سال 1402!

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از تسنیم، هادی ابوی(نماینده کارگران در شورای عالی کار ) گفت: تورم عامل اصلی ضربه به سفره کارگران است. در صورتی که دولت بتواند تورم را مهار کند قدرت خرید کارگران بیشتر و تقاضا برای خرید افزایش می یابد و تولید رونق می گیرد.

سهم دستمزد در تورم بسیار ناچیز و حدود ۵درصد است. بحث تورم ناشی از جراحی اقتصادی است که بسیاری از کارشناسان تورم ناشی از این تغییر را پیش‌بینی کرده بودند.

در زمان حاضر شاهد رکود بسیاری از واحدهای تولیدی هستیم. قدرت خرید مردم بسیار پایین است و این مسئله باعث عدم فروش کالاهای داخلی شده است. قیمت تمام‌شده برای واحدهای تولیدی به‌دلیل تورم حاکم بر جامعه و انباشت کالا روز به روز در حال افزایش است.

 دولت در جلسه شورای عالی کار وعده کنترل تورم را داده است. تورم و افزایش قیمت‌ها، دارایی را به اضافه دارایی کرده است. با توجه به اینکه کارگران دارایی ندارند وضعیت آنها نه‌تنها بهتر نشده است، بلکه بدتر هم شده است.

  در شورای عالی کار مصوب شد به هر دلیلی اگر در سال ۱۴۰۲ حقوق کارمندان دولت مجدد افزایش پیدا کرد، حقوق کارگران نیز افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها