عواملی که مسکن را در سال 1402 گران می‌کنند + جزییات

لطفی عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: نیاز به مسکن هر سال افزایش پیدا می‌کند و ما با انباشت تقاضا در بخش مسکن مواجه هستیم و در حال حاضر عرضه کم و تقاضا بسیار زیاد است

عواملی که مسکن را در سال 1402 گران می‌کنند + جزییات

به گزارش مستقل آنلاین؛ عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه عدم تعادل بین عرضه و تقاضا به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و اجاره دامن می‌زند، گفت: تا به امروز چیزی از اجرای وعده دولت در ساخت یک میلیون مسکن در سال ندیده‌ایم.

سعید لطفی در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت بازار مسکن پس از افزایش نرخ ارز و در پاسخ به این سوال که آیا تورم افزایش قیمت دلار در بازار مسکن تخلیه شده اظهار داشت: در سه ماه پایان سال گذشته شاهد تلاطم و نوساناتی در بازار ارز بودیم اما چند روز آخر وقتی نرخ دلار کاهش پیدا کرد جو روانی آرام شد.

وی ادامه داد: اما یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن در سال جدید نرخ تورم است و بنابراین میزان تورم اعلامی از سوی دولت قیمت مسکن هم افزایش پیدا می‌کند. عامل دیگر افزایش قیمت مسکن سفته بازان هستند که برای افزایش قیمت مسکن دست به کار می‌شود و این عوامل از دلایل اصلی اثرگذار در رشد قیمت مسکن خواهند بود.

عضو هیات مدیریت اتحادیه مشاوران املاک تهران  تاکید کرد: موضوع مهم دیگر قیمت‌های نهاده‌های ساختمانی هستند. وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود به دنبال آن قیمت نهادهای ساختمانی هم بالا می‌رود و به طور قطع پس از چند ماه پس از اینکه واحد‌های ساختمانی به مرحله عرضه برسند شاهد تاثیر افزایش قیمت نهادهای ساختمانی در قیمت واحدها خواهیم بود. 

لطفی  همچنین درباره وضعیت بازار اجاره و نگرانی‌ها درباره افزایش قیمت‌ها در این بازار به دلیل وضعیت عوامل موثر در نرخ اجاره مانند افزایش بهای ملک و همچنین میزان اثرگذاری بسته‌های حمایتی دولت از مستأجران گفت: بسته حمایتی دولت از مستأجران و ساماندهی بازار اجاره سال‌های گذشته هم تاثیری در بازارها اجاره نداشت و تنها راهکار برای حمایت از مستأجران تولید مسکن و افزایش عرضه است و صرف شعار دادن درباره تولید مسکن مشکلی حل نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه تا به امروز چیزی از وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال ندیده‌ایم و به طور قطع این عدم تعادل بین عرضه و تقاضا به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن دامن می‌زند و در نهایت نرخ اجاره‌بها را بالا می‌برد.

لطفی گفت: نیاز به مسکن هر سال افزایش پیدا می‌کند و ما با انباشت تقاضا در بخش مسکن مواجه هستیم و در حال حاضر عرضه کم و تقاضا بسیار زیاد است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها