فروش فیدلیتی و دیگنیتی به 3 تا 5 برابر قیمت! خودروهایی که بهمن 3 تا 5 برابر قیمت واقعی به مردم می‌فروشد!

بهمن موتور پیش از این هم بابت پرونده تخلف گران‌فروشی که مربوط به سال گذشته بود، نزدیک به ۱۳۸۰۰ میلیارد تومان توسط تعزیرات جریمه شده است. "دیگنیتی پرستیژ" که یک خودروی درجه دو و از رده خارج چینی است، در ایران پنج برابر قیمت چین و با قیمت نهایی ۲.۴ میلیارد تومان در بورس کالا فروخته شد.

فروش فیدلیتی و دیگنیتی به 3 تا 5 برابر قیمت! خودروهایی که بهمن 3 تا 5 برابر قیمت واقعی به مردم می‌فروشد!

به گزارش مستقل آنلاین؛ نود اقتصادی نوشت:

شرکت بهمن خودروهای "فیدلیتی" و "دیگنیتی" که در بازار چین به ترتیب تحت برند Jetour X۷۰ و Dongfeng ix۵ با قیمتی حداقل بین ۱۰ تا ۱۳ هزار دلار و ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار به فروش می‌رسیدند را حتی با دلار ۵۰ هزار تومانی (درحالی که دلار نیمایی دریافت شده است)، حدود ۳ برابر به مصرف کنندگان ایرانی غالب کرده است!

این شرکت پیش از این هم بابت پرونده تخلف گران‌فروشی که مربوط به سال گذشته بود، نزدیک به ۱۳۸۰۰ میلیارد تومان توسط تعزیرات جریمه شده است.

شرکت بهمن هرکدام از خودروهای "فیدلیتی" و "دیگنیتی" که در بازار چین به ترتیب تحت برند Jetour X۷۰ و Dongfeng ix۵ با قیمتی حداقل بین ۱۰ تا ۱۳ هزار دلار و ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار به فروش می‌رسیدند را حتی با دلار ۵۰ هزار تومانی (درحالی که دلار نیمایی دریافت شده است)، حدود ۳ برابر به مصرف کنندگان ایرانی غالب کرده است!

این درحالی است که این شرکت با واردات قطعات منفصله از کشور چین، خودروهای مورد نظر خود را با همان قیمت کشور مبداء صرفاً در داخل ایران مونتاژ و حتی با لحاظ هزینه‌های حمل، حقوق گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه پلاک و بیمه، از طریق بورس کالا، با قیمت‌های نجومی روانه بازار می‌کند!

به‌عنوان نمونه، "دیگنیتی پرستیژ" که یک خودروی درجه دو و از رده خارج چینی است، در ایران پنج برابر قیمت چین و با قیمت نهایی ۲.۴ میلیارد تومان در بورس کالا فروخته شد.

این خودرو یکی از محصولات تاریخ گذشته شرکت دانگ ‌فنگ چین است که در آن کشور فروش بسیار پایینی داشت و با وجود قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی در این بازار، خودروی موفقی نبود.

این خودرو دارای فناوری قدیمی است و موتور آن برای ایران مناسب نیست و در شرایط کشور ما به موتور آن آسیب وارد می‌شود. اما با این وجود، در عرضه محصولات گروه بهمن در بورس کالا در تاریخ ۲۳ آذر، "دیگنیتی پرستیژ" با قیمتی حدود ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان معامله شد، که با درنظر گرفتن سایر هزینه‌ها، اعم از مالیات، بیمه، شماره‌ گذاری و ...، قیمت خرید این محصول در بورس کالا به عددی بیش از دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد؛ قیمتی بیش از دو برابر قیمت مصوب کارخانه.

این خودرو در کارخانه مونتاژ کننده در ایران (شرکت بهمن) حدود یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان قیمت‌ گذاری شده که همین قیمت هم دو برابر بازار چین است، اما این محصول با چنین مشخصات فنی، در روز ۸ اسفند در بازار تا ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان نیز قیمت گذاری شده است.

قیمت "دیگنیتی پرایم" مدل ۱۴۰۱ نیز در نمایندگی ۹۳۵ میلیون تومان و در بازار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان شده است که افزایش ۱۷۰ میلیونی نسبت به هفته پیش و ۲۹۰ میلیون تومانی نسبت به ماه پیش دارد.

همچنین قیمت "دیگنیتی پرایم" مدل ۱۴۰۰ در بازار ۱۷۰ میلیون تومان گران شده و به ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسیده، که نسبت به یک ماه پیش ۳۲۰ میلیون تومان افزایش داشته است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها