وضع اقتصادی مردم خوب نیست/مردم حتی نمی‌توانند گوشت بخورند

وضع اقتصادی خوب نیست و قدرت خرید مردم هم پایین است. سه دهک پایین جامعه هم اصلا نمی‌توانند گوشت بخورند.

وضع اقتصادی مردم خوب نیست/مردم حتی نمی‌توانند گوشت بخورند

کاهش مصرف گوشت قرمز در ایران به دلیل گرانی این ماده پروتئینی موضوعی است که در چندسال اخیر به آن بسیار اشاره می‌شود. طبق اعلام فائو در سال 2022 سرانه مصرف گوشت قرمز برای هر ایرانی 6 کیلوگرم است. این رقم برای گوشت مرغ 28 کیلوگرم است که منجر شده فاصله سرانه مصرف گوشت هر ایرانی نسبت به سرانه مصرف جهانی این کالا بیش از 17.1 درصد نشود. همچنین مهدی میرزا امین، عضو هیات رئیسه اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی نیز به نقل از خبرآنلاین گفته بود، مصرف سرانه گوشت قرمز برای سه دهک فرودست جامعه از جمله کارگران، سه کیلو گرم است.

عزت الله علی همتی رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی اراک در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران درباره میزان مصرف گوشت در ایران، بیان کرد: «وضع اقتصادی خوب نیست و قدرت خرید مردم هم پایین است. سه دهک پایین جامعه هم اصلا نمی‌توانند گوشت بخورند.»

عضو  اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی همچنین درباره کاهش مصرف گوشت مردم نسبت به سال گذشته به دیده بان ایران گفت: «در مقایسه با سال گذشته حدود 30 درصد کمتر شده است. الان چون نزدیک ایام عید هستیم، کشتار خوب است. به عنوان مثال امروز نزدیک 600 گوسفند و 50 گاو کشته‌ایم ولی در طول سال کشتارمان کم شده است.»

علی همتی درمورد میزان افزایش قیمت گوشت در سال جاری عنوان کرد: «نسبت به سال گذشته، قیمت گوشت بیشتر از دو برابر افزیش پیدا کرده و توان اقتصادی جامعه هم به شدت کاهش پیدا است.»

منبع: سایت دیده بان ایران 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها