با وجود نگرانی از کاهش مصرف چین؛

قیمت جهانی مس افزایش یافت

خروج چین از پروتکل‌های شدید کرونایی، با احیای اقتصاد این کشور، باعث رونق بازار برخی کامودیتی‌ها از جمله بازار مس شده است.

قیمت جهانی مس افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، پرمعامله‌ترین قرارداد مس ماه مارچ در بورس آتی شانگهای با ۱ درصد افزایش به قیمت ۶۹ هزار و ۷۴۰ یوان در هر تن رسید.

امید برای بهبود تقاضا در چین پس از خروج از شرایط بحران کووید – ۱۹ از افزایش قیمت‌ها حمایت کرده اما برخی از فعالان بازار اکنون انتظار دارند که این بازگشت تا ماه مارچ آغاز شود و کسانی را که امیدوار به بهبودی زودهنگام در ماه فوریه بودند، ناامید کند.

هی تیانیو تحلیل‌گر مس چین در گروه CRU در این باره توضیح داد:‌ در مقایسه با دو هفته قبل مقداری بهبود تقاضا داشته‌ایم اما شرایط هنوز به حالت عادی بازنگشته است چرا که بازار نسبت به افزایش قیمت‌ها حساس است.

به گفته وی برخی بر این باورند که بازیابی تقاضا در اواسط یا اواخر ماه مارچ و یا اوایل سه ماهه دوم سال جاری اتفاق خواهد افتاد.

قیمت‌های بالاتر مس نیز برخی از خریداران پایین دستی را برای خرید این فلز در حجم زیاد دلسرد کرده و آنها منتظر بازگشت اقتصادی و سیاست حمایتی دولت چین برای افزایش تقاضای محصولات خود هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها