با توجه به شرایط بیمه‌ها در پرداخت خسارت مشخص شد؛

موفقیت بیمه تعاون در پرداخت خسارت باحفظ کرامت مشتریان

موضوع پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه‌ای همیشه از نظر بیمه‌شونده‌ها در انتخاب شرکت بیمه‌ای دارای اهمیت بوده است.

موفقیت بیمه تعاون در پرداخت خسارت باحفظ کرامت مشتریان

اینکه یک شرکت بیمه‌ای به موقع بتواند خسارت‌ها و یا به صورت عامیانه‌تر هزینه‌های پرداختی از طرف بیمه‌شونده را محاسبه و پرداخت کند و پرداخت آنلاین و ارزیابی خسارت سیار داشته باشد، از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک شرکت بیمه‌ای همچون بیمه تعاون در جذب مشتریان است.

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون به نقل از رصد اقتصادی، بیمه گر متعهد به جبران خسارت و رفع بی تعادلی است که در پی حادثه مورد بیمه در وضع مالی بیمه گذار پدیدار می شود. بنابراین جبران خسارت نباید بیمه گذار را در وضعی مساعد تر از قبل از وقوع حادثه قرار دهد، بدین معنا که وقتی بیمه به طور کامل و صحیح انجام گرفته باشد نباید پرداخت خسارت تغییری به نفع بیمه گذار و در وضع مالی او به وجود آورد. بیمه تعاون با حفظ کرامت مشتریان در پرداخت خسارت بسیار با دقت عمل می‌کند و اگر خسارتی واریز نشده باشد حتما دلیل قانونی دارد که عمده علت این موارد به دلیل عدم تکمیل پرونده ارتباط دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط بیمه‌های زیان

بیمه، قراردادی است که موضوع آن جبران خسارت وارده به اموال و دارایی بیمه گذار است و به موجب اصل غرامت، بیمه نباید هرگز به صورت منبع استفاده برای بیمه گذار درآید؛ بیمه گذاری که در اندیشه دریافت خسارت از بیمه گذار است باید نشان دهد که خسارت در نتیجه وقوع حادثه بیمه شده وارد آمده باشد.

در بیمه های زیان، بیمه گذار برای دریافت خسارت باید اولا ثابت کند که حادثه مورد بیمه اتفاق افتاده است. زیرا تنها در صورت وقوع حادثه موضوع بیمه است که بیمه گر ملزم به ایفاءتعهدخود در قبال بیمه گذار خواهد بود. ثانیا بیمه گذار باید ثابت کند که بین وقوع حادثه و خسارت وارده رابطه علیت وجود داشته، یعنی خسارت، معلول حادثه موضوع بیمه بوده است. زیرا بیمه گر هرگونه خسارت وارده به بیمه گذار را جبران نمی کند، بلکه تنها خسارتی را جبران خواهد کرد که مستقیما” در نتیجه وقوع حادثه موضوع بیمه وارد آمده باشد. ثالثا بیمه گذار باید ثابت کند بر اثر وقوع موضوع بیمه دچار خسارت شده است؛ زیرا صدور بیمه به تنهایی دلیل وجود یا ارزش شی مورد بیمه در زمان تحقق حادثه موضوع بیمه نیست. حتی چنانچه بیمه گر در هنگام صدور بیمه نامه وجود و ارزش مورد بیمه را تایید کرده باشد، این تکلیف از بیمه گذار ساقط نمی شود، زیرا ممکن است بعد از رویت بیمه گر در ارزش یا وجود مورد بیمه تغییری حاصل شده باشد.

دلایل واریزنشدن خسارت

شاید فردی باشد که بگوید؛ چرا خسارت من واریز نمی شود؟ با توجه به اینکه عمده علت این موارد به دلیل عدم تکمیل پرونده رخ می‌دهد، بیمه تعاون برای این سوال دنبال کردن مراحلی را اعلام نموده که عبارتند از:

الف)در صورتی که تشکیل پرونده، در یکی از شرکت های ارزیاب خسارت (سامان نگار و محک خسارت) تشکیل شده باشد، می بایست پس از ورود در سیستم آن شرکت از روند پرونده مطلع گردید، ضمنا طی تماس با مرکز پاسخ گویی شرکتهای مذکور، امکان پیگیری موضوع فراهم می باشد.

ب)در صورتیکه پرونده در شعبه تشکیل شده باشد امکان پیگیری از طریق تماس تلفنی با کارشناس مستقر در شعبه وجود دارد.

دریافت خسارت سیار

سهولت در پرداخت خسارت در حوادث رانندگی یکی از مهمترین گزینه‌ها برای بسیاری از بیمه گذاران می‌باشد. این که بیمه گذار بتواند با کمترین کار اداری و کوتاهترین زمان ممکن از شرکت بیمه خسارت بگیرد می‌تواند در انتخاب شرکت بیمه تاثیر گذار باشد.

یکی از خدمات شرکت بیمه تعاون در بیمه نامه های خودرو داشتن واحد خسارت سیار می‌باشد که در زمان خسارت کارشناسان واحد خسارت به محل تصادف اعزام شده و حادثه را بررسی می‌نمایند.

شما می‌توانید در زمان مورد نیاز، طی تماس با شماره تلفن شرکت های ارزیاب خسارت سامان نگار 02145824 و محک خسارت 02144006162 امکان بهره مندی از خدمات سیار ارزیابی خسارت امکان پذیر بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها