بزرگترین طرح فروش خودرو از شنبه 20 اسفند 1401 + شرایط

امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه در طرح یکپارچه عرضه خودرو قرعه‌کشی حذف شده است گفت: پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ 26 تا 28 اسفند ماه اجرا می‌شود که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

بزرگترین طرح فروش خودرو از شنبه 20 اسفند 1401 + شرایط

به گزارش مستقل آنلاین؛ "بزرگترین طرح فروش خودرو" از شنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه تا سه‌شنبه ۲۳ اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد و مبلغ ۱۰۰میلیون تومان در آن مسدود کنند.

امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: در گام اول متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه 20 اسفند تا سه‌شنبه 23 اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد و مبلغ 100 میلیون تومان در آن مسدود کنند همچنین متقاضیان نباید پلاک فعال به نام خود داشته باشند و طی 48 ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو خرید نکرده باشند.

وی با اشاره به اینکه در طرح یکپارچه عرضه خودرو قرعه‌کشی حذف شده است گفت: پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ 26 تا 28 اسفند ماه اجرا می‌شود که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

مشاور وزیر صمت گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت‌نام اول، اولویت‌بندی متقاضیان انجام می‌شود و دوم، با توجه به برنامه تولید نسبت به زمان‌بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می‌شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و در این مدت مبلغ مسدودشده باید در حساب خریدار باقی بماند.

قالیباف افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از 3 ماه باشد می‌تواند نسبت به رفع انسداد (با حفظ نوبت) اقدام کند و سپس براساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هرمحصول در خصوص قطعی کردن ثبت‌نام اقدام کند.

مشاور وزیر صمت اضافه کرد: اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از رسالت، آینده، اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، سینا، شهر، مهرایران، کشاورزی، پست بانک، سرمایه، تجارت و ملت اما این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه ذکرشده اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت مرحله آخر طرح یکپارچه عرضه خودرو را تکمیل یا واریز وجه و دریافت خودرو ذکر کرد و افزود: خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت روز خودرو در زمان تحویل‌، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفاً با هدف کسب درآمد قصد ثبت‌نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند.

قالیباف هدف از این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به کسب موفقیت  افزایش بیش از 30درصدی تولید خودرو در سال جاری و تثبیت جریان تولید و برنامه‌ریزی دقیقتر برای تولید خودرو در سال 1402 ذکر کرد و گفت: این طرح بر اساس الگوبرداری از نحوه فروش بسیاری از خودروسازان جهانی و به‌منظور شفاف‌سازی عرضه خودروسازان انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها