آخرین وضعیت تعیین دستمزد سال 1402 اعلام شد

مرتضوی وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق کارگران و تعیین دستمزد 1402 توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین وضعیت تعیین دستمزد سال 1402 اعلام شد

به گزارش مستقل آنلاین؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تعیین حقوق و دستمزد سال آینده گفت: همین امروز هم جلسات با نمایندگان کارفرمایان، دولت و ... در حال برگزاری است و امیدواریم پیش نویس مصوبات را سریع فراهم کنند و تلاشمان این است که آن چه حق  و عدل است را در فورجه زمانی مشخص شده اعلام کنیم و تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شود.

 سیدصولت مرتضوی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح بیمارستان هدایت تهران و آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۷۸ پروژه درمانی و بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در ۲۳ استان کشور که صبح امروز انجام شد با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰۰ فرصت شغلی از محل پروژه‌های مذکور ایجاد می‌شود گفت: اعتبار قابل توجهی از محل منابع تامین اجتماعی به بهره‌برداری از این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: این طرح‌ها موجب شدند قدری از آلام مردم کاسته شود و بنابه تعبیر مقام معظم رهبری بیمار تنها متحمل رنج بیماری شود و رنج دیگری نداشته باشد.  

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان خدماتی است که درمان بیمه شدگانش در مراکز ملکی کاملا رایگان است گفت: علاوه برآن در سایر بخش‌ها نیز سهم ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان را تقبل می‌کند و بیماران در بیمارستان‌های دولتی ۱۰ درصد فرانشیز می‌پردازند. بازنشستگان از امکان بیمه تکمیلی نیز استفاده می‌کنند که سازمان تامین اجتماعی در سال جاری تقریبا ۵۰۰۰ میلیارد تومان را به این امر اختصاص داد و بخش قابل توجهی از حق بیمه را تقبل کرده است.

مرتضوی ادامه داد: دعا می‌کنیم هیچ انسانی نیاز به درمان نداشته باشد، اما خداوند را هم شاکر هستیم که به ما توفیق داد در حوزه درمان تامین اجتماعی گام های بلندی برداشته شود.

وی در  پاسخ به پرسشی پیرامون بهبود وضعیت معیشتی کارگران در سال آینده گفت: به استناد قانون کار، نظام حاکم بر تعیین حقوق و دستمزد، نظام چندجانبه گرایی است. برخی تصور می‌کنند وزیر تعاون حداقل حقوق را تعیین می کند در حالی که اینگونه نیست. قانونگذار دو شاخص مشخص کرده که در قالب کارگروه‌های مشترکی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود. در یک سرفصل گفته شده معدل حقوق متناسب با نرخ تورم و در سرفصل دیگری گفته شده که حداقل حقوق ضریبی از سبد معیشت باشد که همواره در سال‌های مختلف پیش بینی‌شده است.

وی افزود: همکاران ما در معاونت کار، کارگروه‌ها را تشکیل داده‌اند و همین امروز هم با نمایندگان کارفرمایان، دولت و ... در جلسه هستند و امیدواریم پیش نویس مصوبات را سریع فراهم کنند و تلاشمان این است که آن چه حق  و عدل است را در فورجه زمانی مشخص شده اعلام کنیم و تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شود. از سوی دیگر قدری هم منتظر مجلس شده بودیم که ببینیم چه تصمیمی برای افزایش حقوق  کارمندان می‌گیرد که خوشبختانه روز گذشته تصمیمات مجلس هم نهایی شد و می تواند یکی از ادله‌ای باشد ما را به نتیجه برساند.

طبق گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در حاشیه این برنامه گفت: یکی از رویکردهای مهم ما در این دولت با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و وزیر رفاه توسعه خدمات درمانی است. امروز با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افتتاح ۷۸ پروژه در کل کشور بودیم. خدمت درمان در تامین اجتماعی رایگان است. امسال بالغ بر ۹۵۰۰ میلیارد تومان با رشد ۱۱۴ درصدی در زمینه توسعه پروژه‌ها صرف کردیم و سال آینده نیز این مسیر ادامه دارد. 

وی ادامه داد: برآورد ما این است که طی امسال و سال آینده بالغ بر ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی را به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها