استاندار هرمزگان مطرح کرد:

حل چالش تامین انرژی با تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بالادستی

استاندار هرمزگان در حاشیه مراسم کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه فولاد هرمزگان در پاسخ به خبرنگار روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان گفت: بنگاه‌های فولادی در تابستان با چالش کمبود برق و در زمستان با چالش کمبود گاز مواجه هستند که در این رابطه استانداری هرمزگان به دنبال ایجاد تسهیل برای حضور فولاد هرمزگان در سرمایه‌گذاری در حوزه بالادستی انرژی به ویژه تامین است و گام‌های مهمی نیز برای دستیابی به این منظور برداشته شده است.

حل چالش تامین انرژی با تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بالادستی

 

مهدی دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی فولاد هرمزگان با اشاره به چالش کمبود انرژی برای فولاد هرمزگان، بیان کرد: در استان هرمزگان میادین گازی قابل توجهی وجود دارد. در این رابطه گاز از چاه‌های موجود استخراج و در مراکز پالایشگاهی جهت مصارف خانگی و صنعتی شیرین‌سازی و فراوری می‌شود. در حال حاضر پالایشگاه‌ها به میزان کافی در استان هرمزگان وجود دارند و سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه صورت گرفته است. اما نکته قابل توجه افت استخراج گاز از چاه‌ها و حتی کمبود تولید گاز است و باید فشار گاز ورودی به پالایشگاه‌ها افزایش یابد تا صنایع و بخش خانگی دچار مشکل نشوند. در همین حال باید به سمت حلقه‌های اولیه زنجیره تامین انرژی حرکت کنیم.

وی افزود: یکی از محورهایی که با صنایع بزرگ به ویژه فولاد هرمزگان دنبال می‌کنیم، سرمایه‌گذاری در بالادست صنعت انرژی که این موضوع مورد استقبال مسئولان استانی و حتی وزارت نفت قرار گرفته است. در این رابطه مذاکرات به صورت فشرده جهت یافتن یک راه حل مطمئن در جریان است.

استاندار هرمزگان اذعان کرد: باید توجه داشت که تامین پایدار انرژی اصل نخست بقای بنگاه‌های تولیدی است. متاسفانه کمبود گاز به میزان تولید شرکت‌های فولادی مطابق با ظرفیت اسمی لطمه قابل توجهی زده است. کاهش میزان تولید باعث کاهش راندمان تولیدی، افزایش هزینه، کاهش سودآوری و حتی زیان‌دهی بنگاه تولیدی خواهد شد. از این رو نیازمند توسعه و سرمایه‌گذاری در تامین انرژی هستیم. با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، تولیدکنندگان فولاد ناگزیر هستند به سرمایه‌گذاری در تامین انرژی روی آورند.

دوستی با اشاره به امکانات منطقه ویژه به ویژه اسکله در بحث صادرات، عنوان کرد: از صادرات مستقیم فولاد هرمزگان از اسکله منطقه ویژه استقبال می‌کنیم اما باید حجم صادرات، اندازه شناور مورد نیاز و زمان‌های صادرات به طور کامل و دقیق مشخص باشند تا با هماهنگی ایجاد شده، صادرات انجام شود. حتی اگر لازم باشد، باید اسکله منطقه ویژه لایروبی شود تا شناورهایی جدید با ظرفیت و امکانات بیشتر به آنجا تردد داشته باشند. ناگفته نماند که در ایزوایکو نیز به دنبال ایجاد اسکله و مرز رسمی هستیم و بر این اساس، صادرات و واردات از این مرز انجام شود.

وی در پایان از حضور فولاد هرمزگان در بحث مسئولیت‌های اجتماعی تشکر کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در اعتبارات استانی وجود دارد، یکی از اصلی‌ترین بازوهای دولت در بحث عمران و آبادانی کشور، بنگاه‌های اقتصادی هستند. فولاد هرمزگان یکی از بنگاه‌های پیشرو در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است که مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره آن به استان هرمزگان در حوزه‌های مختلف مانند مدرسه فولاد، اهدای دستگاه دیالیز به مراکز درمانی، عرصه ورزش، انتقال پساب و… کمک‌های قابل توجهی کرده‌اند. امیدوار هستیم عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه به مسائل اساسی و مهم مانند آموزش و پرورش، مانند گذشته تداوم یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها