آمار ثبت‌نام در سامانه خرید خودرو‌ تا امروز 11 اسفند 1401

پیرو آغاز پیش ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی به صورت یکپارچه در سامانه معرفی شده توسط وزارت صمت، از ابتدای هفته جاری و روز شنبه مصادف با ۶ اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام از متقاضیان برای خرید خودروهای آغاز شده است.

آمار ثبت‌نام در سامانه خرید خودرو‌ تا امروز 11 اسفند 1401

به گزارش مستقل آنلاین؛ تا شب گذشته سامانه خرید و پیش‌ثبت نام خودروهای وارداتی شاهد ثبت سفارش خرید برای بیش از ۵۰ هزار نفر بوده است و با توجه به اینکه سامانه امروز و فردا نیز در دسترس قرار دارد انتظار می‌رود که این تعداد افزایش یابد.

پیرو آغاز پیش ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی به صورت یکپارچه در سامانه معرفی شده توسط وزارت صمت، از ابتدای هفته جاری و روز شنبه مصادف با ۶ اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام از متقاضیان برای خرید خودروهای آغاز شده است و بنا به اخبار بدست آمده در حدود بیش از ۵۰ هزار نفر متقاضی جهت خرید خودروهای وارداتی نامشخص ثبت‌نام نموده اند. زمان پایان طرح پیش ثبت‌نام پنج‌شنبه ۱۱ اسفند اعلام شده است و متقاضیان تا پایان وقت اداری فردا مهلت دارند برای خرید ثبت‌نام کنند.

از نکات مهم حضور در این طرح فروش خودروهای وارداتی شرط افتتاح حساب وکالتی در یکی از ۲۲ بانک معرفی شده توسط وزارت صمت است و متقاضان بایستی ۵۰۰ میلیون تومان به صورت الحساب حساب خود بلوکه کنند. بر اساس اعلام وزارت صمت اولویت زمانی برای افرادی که پیش ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی را انجام داده‌اند وجود ندارد و در زمان عرضه خودروها برندگان توسط قرعه‌کشی مشخص خواهند شد.

قوانین قبلی پیش خرید خودرو مانند عدم داشتن پلاک انتظامی فعال، دارا بودن گواهینامه رانندگی و نداشتن سابقه خرید خودروی صفر از کارخانجات داخلی و یا از طریق بورس کالا طی ۴۸ ماه گذشته در این طرح خرید نیز صادق است. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو، به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودروهای حاضر در این طرح به صورت وکالتی ممنوع است. همچنین امکان صلح خودروهای وارداتی وجود ندارد و مکان انتقال سند خودرو به مدت یک سال از زمان خرید وجود ندارد. امکان ثبت‌نام و خرید برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها