ایستا موتور از Leo MX8 رونمایی کرد + قیمت، مشخصات فنی و تصاویر

عماد جعفری، کارشناس صنعت و بازار خودرو، درباره مشخصات فنی Leo mx8 گفت: «این خودرو بر پایه پلتفرم نیسان ترا 2018 طراحی و تولید شده است. به نوعی می‌توان آن را فیس‌لیفت ترا در نظر گرفت. البته پیشرانه‌ Leo MX8 از پیشرانه نیسان ترا متفاوت بوده و عملکرد بهتری دارد.»

ایستا موتور از Leo MX8 رونمایی کرد + قیمت، مشخصات فنی و تصاویر

به گزارش مستقل آنلاین، به نقل از تجارت نیوز، کارخانه ایستا موتور اواخر سال 1399 در منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان‌شرقی تأسیس شد. حالا این شرکت خصوصی که با هدف مونتاژ محصولات خارجی شروع به کار کرده است، با معرفی Leo MX8 آماده تسخیر بازار خودروهای آفرودی شده است.

مشخصات فنی

عماد جعفری، کارشناس صنعت و بازار خودرو، درباره مشخصات فنی Leo mx8 گفت: «این خودرو بر پایه پلتفرم نیسان ترا 2018 طراحی و تولید شده است. به نوعی می‌توان آن را فیس‌لیفت ترا در نظر گرفت. البته پیشرانه‌ Leo MX8 از پیشرانه نیسان ترا متفاوت بوده و عملکرد بهتری دارد.»

او ادامه داد: «این خودرو توسط دانگ‌فنگ در چین تولید می‌شود. در واقع شرکت نیسان با این شرکت، شریک تجاری محسوب می‌شود و ایستا موتور پلتفرم آن را از دانگ‌فنگ خریداری کرده‌ است.»

 

این خودرو از یک پیشرانه GDI دو لیتری، چهار سیلندر و 16 سوپاپ سوپاپ بهره می‌برد. به کمک گیربکس 8 سرعته تیپ‎‌ترونیک (ساخت شرکت ZF آلمان)، در حالت نرمال نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، اما دو حالت چهار چرخ محرک سبک و چهار چرخ محرک سنگین نیز دارد که به این ترتیب از عهده شرایط سخت آفرودی به راحتی بر می‌آید.

مشخصات کامل‌تر از قبیل مصرف سوخت و شتاب صفر تا 100 برای Leo MX8 فعلا معلوم نیست و بعد از عرضه به بازار و تست کامل مشخص خواهد شد. اما با توجه به پیشرانه دو لیتری و وزن تقریبی دو تنی، انتظار مصرف کم و معقول از این خودرو اشتباه است.

 

3243576-750x417 (1)

 

طراحی ظاهری

شاسی بلند Leo MX8 جزو سری SUV سایز متوسط به حساب می‌آید. خطوط و قالب‌های بدنه، دقیقا با نیسان ترا 2018 مشابه است اما سپر، جلوپنجره و چراغ‌های جلو تغییراتی را تجربه کرده است. در قسمت جلوی خودرو، شاهد یک جلوپنجره بسیار بزرگ هستیم که در نگاه اول، شما را یاد لکسوس LX570 های سری جدید می‌اندازد که از جلوپنجره بزرگی بهره می‌برد.

چراغ‌های جلو با ترکیب هالوژن و LED و همچنین نوار کرومی رنگ استفاده شده در قسمت بالای چراغ‌ها که قسمت بالایی جلوپنجره را نیز شامل می‌شود، ظاهر جذابی به خودرو بخشیده است.

در نمای جانبی، رینگ‌های 18 اینچی دیده می‌شود که برای خودرویی با این ابعاد کوچک است و باید رینگ‌های بزرگ‌تری برای آن در نظر گرفت. در نمای پشتی، تغییراتی نسبت به نیسان ترا به چشم نمی‌خورد و باله عقب، چراغ‌ها و سپر، Leo MX8 مشابه نیسان ترا 2018 است.

 

 

طراحی داخلی

حعفری، فعال صنعت خودرو، در مورد جنس قطعات داخلی گفت: «متریال استفاده شده در کابین از جنس خوب و باکیفیت طراحی شده و نمی‌توان گفت جنس متریال، بد یا با کیفیت متوسط است.»

تریم داخلی خودرو علاوه‌بر طرح چوب، به رنگ کرم قهوه‌ای است. چرم با کیفیتی که در سرتاسر خودرو اعم از صندلی‌ها، رودری‌ها و کنسول میانی استفاده شده، حس بسیار خوبی را به راننده القا می‌کند.

در وسط داشبرد، یک نمایشگر ۱۰ اینچی قرار گرفته که تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، هم به صورت دیجیتالی و هم به صورت دوغربیلک در پایین این نمایشگر قرار گرفته است.

جعفری ادامه داد: «یکی از نکات ضعف این خودرو ارتفاع زیاد صندلی‌های عقب است و این امر باعث می‌شود در کوچک‌ترین دست‌اندازهای جاده‌ای، سر مسافران عقب به سقف خودرو برخورد کند.»

قسمت صندوق عقب، به قدری بزرگ است که شرکت ایستا موتور می‌توانست ردیف سوم صندلی را برای آن در نظر بگیرد. حتی در این قسمت، دو طرف کابین دو عدد جا لیوانی نیز در نظر گرفته شده.

 

3243576-750x417

 

آپشن‌ها و امکانات

خودروی Leo MX8 ایستا موتور، از تجهیزات و امکانات بسیاری برخوردار است. به همین دلیل از نام بردن آپشن‌های معمولی مانند ترمز ABS و EBD می‌گذریم. آپشن‌های این خودرو به شرح زیر است:

نه ایربگ (شامل جلو، جانبی جلو، جانبی عقب، پرده‌ای، زانویی راننده)

سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی

سیستم کنترل سرعت خودرو در سرازیری

سیستم جلوگیری از واژگونی خودرو

سیستم تشخیص صدا

ترمز پارک برقی و اتوهلد

اندروید کارپلی و اپل کار پلی

گرمکن صندلی‌ها

رادار هشدار تغییر لاین

رادار نقطه کور

دوربین ۳۶۰ درجه

آپشن Tank U-Turn یا دوربرگردان تانک مانند، که موجب می‌شود خودرو در حالت چهار چرخ سنگین، مانند تانک قابلیت چرخشی داشته باشد که آپشن بسیار جذابی برای یک خودروی آفرودی است.

قیمت احتمالی Leo MX8 ایستا موتور

جعفری گفت: «قیمت احتمالی این خودرو بعد از عرضه احتمالا بین بازه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود.»

او در پایان گفت: «بین اس‌یووی‌های صفر کیلومتر بازار می‌توان تیگو 8 پرومکس را از لحاظ قیمتی با این خودرو رقیب دانست که باتوجه به قابلیت‌های آفرودی MX8 و آپشن‌های فراوان، ارزش خرید بالاتری نسبت به تیگو 8 پرومکس دارد.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها