خودرو هیوندای ورنا 2024 گزینه‌ای برای واردات به کشور + مشخصات و تصاویر

هیوندای ورنا ۲۰۲۴ برای بازار آسیا معرفی شده است و با ویژگی هایی که خواهد داشت می تواند مورد استقبال قرار گیرد و پرفروش باشد.

خودرو هیوندای ورنا 2024 گزینه‌ای برای واردات به کشور + مشخصات و تصاویر

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از اسب بخار، هیوندای ورنا ۲۰۲۴ یکی از جدید خودروهای معرفی شده برای بازار آسیاست که از نظر ظاهری و فنی تغییرات چشمگیری داشته و توانسته است رخ جدیدی را که دیگر محصولات هیوندای مانند سوناتا و النترا دارند به خود بگیرد. این خودرو می تواند گزینه خوبی برای واردات باشد.

دیروز تیزر رسمی شرکت هیوندای برای ورنا ۲۰۲۴ منتشر شد که نشان دهنده تغییرات عمده به وجودآمده برای این خودروست. ورنا در بازار آمریکا با نام اکسنت شناخته می شود و همان طور که می دانیم، مدل های پایین این خودرو در بازار ایران هم موجود است و مردم ایران هم ورنا را می شناسند و هم اکسنت. از آن جایی که سال گذشته، فروش و تولید اکسنت در بازار آمریکا متوقف شده است، هیوندای ورنا ۲۰۲۴ برای بازار آسیا معرفی شده است و با ویژگی هایی که خواهد داشت می تواند مورد استقبال قرار گیرد و پرفروش باشد.

 

مشخصات ظاهری هیوندای ورنا ۲۰۲۴

در مجموع، می توان طراحی ظاهری جدید این خودرو را برگرفته از سدان های بزرگ تر هیوندای مانند سوناتا، آزرا و النترا دانست تا ورنای جدید هم ظاهری آینده نگرانه داشته باشد.

 

 

24356442

 

در قسمت جلو با یک خط کشیده از LED روبه‌رو هستیم که می توانیم مشابه آن را در آزرای جدید هم ببینیم. از طرفی دیگر، زیر خط LED، جلوپنجره ای (Grille) بسیار شبیه به النترا جدید قرار گرفته است که با این ادغام می توان چهره هیوندای ورنا ۲۰۲۴ را ترکیبی از آزرا و النترا دانست.

 

 

25436545235

 

 

در نمای عقب ورنا ۲۰۲۴ مانند نمای جلوی آن از یک خط پیوسته LED استفاده شده است، با این تفاوت که کار در همین نقطه تمام نمی شود و در انتهای آن یک بخش پهن تر هم وجود دارد تا دید بهتری برای خودرو فراهم کند. پس از دو چراغ انتهایی پهن، یک خط LED دیگر نیز وجود دارد که با زاویه نسبت به LED اصلی قرار می گیرد و هیوندای ورنا ۲۰۲۴ را کمی خاص تر می کند.

 

 

54633523

 

طراحی درون کابین هیوندای ورنا ۲۰۲۴

تصویری از درون کابین این خودرو در دسترس نیست، اما خبرها حاکی از آن است که به کارگیری مولتی مدیای بزرگ و همچنین کلاستر دیجیتالی در این خودرو قطعی است و جدا از این دو ویژگی، هیوندای ورنا ۲۰۲۴ قرار است به عنوان اولین خودروی این سایز از سدان ها شناخته شود که به سیستم ADAS یا سیستم کمک راننده پیشرفته مجهز است.

 

 

4536472

 

مشخصات فنی هیوندای ورنا ۲۰۲۴

شاید ما در ایران ورنا یا اکسنت دیزلی نداشتیم، اما در دیگر بازارها نسخه دیزلی این خودرو موجود بود تا این که کمپانی هیوندای با معرفی ورنا ۲۰۲۴ اعلام کرد قرار است از این بعد فقط موتور بنزینی برای این سدان کوچک استفاده شود.

موتورهای در نظر گرفته شده برای هیوندای ورنا ۲۰۲۴ دو نسخه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی MPi و ۱.۵ لیتری توربو GDi هستند که موتور TGDi طوری طراحی شده است که می تواند علاوه بر بنزین خالص، بنزین همراه با الکل را هم به انرژی دورانی تبدیل کند. به بیانی دیگر می توان گفت، موتور TGDi در نظر گرفته شده برای ورنا ۲۰۲۴، این خودرو را Flex Fuel کرده است و می توان سوخت متشکل شده از ۲۰ درصد الکل (سوخت E20) در باک آن ریخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها