دلار ثابت کرده که گوش به فرمان حرف‌های مسئولان نیست!

بازار دلار و ارزهای خارجی ثابت کرده که نه گوش به فرمان بازارساز دارد نه با حرف‌درمانی کنترل می‌شود.

 دلار ثابت کرده که گوش به فرمان حرف‌های مسئولان نیست!

اسکناس آمریکایی گوش به فرمان می‌شود؟

فعالان اقتصادی در حالی هفته چهارم بهمن‌ماه را به پایان رساندند که دلار در تمامی نرخ‌ها روند رو به رشدی را تجربه کرد. این جهش تازه که از روز چهارشنبه آغاز شده است، قیمت دلار بازار آزاد را در معاملات روز گذشته به پله هفتم کانال ۴۰ هزار تومانی رساند. به این ترتیب سود دلالی دلار دولتی مجددا افزایش یافته است.

در همین حال طی دو روز گذشته، قیمت یورو هم مسیر تازه‌ای را در شیب صعودی گشوده و به کانال ۵۰ هزار تومانی رسیده است. قیمت درهم امارات نیز به ۱۲ هزار و ۹۷۰ تومان رسید. در حالی ارزهای خارجی استارت جهش دوباره را زده‌اند که رئیس کل بانک مرکزی ابتدای هفته در تلویزیون حاضر شده و عنوان کرده بود که تنها قیمت ۴۳ هزار تومان صرافی‌ها (در تاریخ مصاحبه) را برای دلار قبول دارد. محمدرضا فرزین بقیه قیمت‌ها را تلویحا ساختگی دانسته بود.

حالا اما بازار ثابت کرده است که نه گوش به فرمان بازارساز دارد نه با حرف‌درمانی کنترل می‌شود. بر همین اساس قیمت ارزهای خارجی در پایان این هفته رشد افسارگسیخته‌ای را تجربه کردند و به ویژه دلار دست کم سه پله بالاتر نشست. کارشناسان اما روند دلار را چگونه پیش‌بینی می‌کنند؟|تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها