خودرو ایران دوباره میلیونی شد + جزییات

ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو اعلام شد.

خودرو ایران دوباره میلیونی شد + جزییات

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از ایرنا، انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا از صعود ایران به جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری جهان در سال ۲۰۲۲ و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو خبر داد.

انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا از افزایش ۷.۹ درصدی تولید خودروهای سواری در جهان طی سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد: کل خودروهای سواری تولیدی در دنیا در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۲ به ۶۸ میلیون و ۱۶۱ هزار دستگاه رسیده است. در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۶۳ میلیون و ۱۹۶ هزار دستگاه خودرو سواری در دنیا تولید شده بود.

این انجمن تخصصی اروپایی همچنین از رشد قابل توجه تولید خودروهای سواری در ایران طی سال میلادی گذشته خبر داده است.

تولید خودروهای سواری در ایران برای نخستین بار از زمان اعمال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا وارد کانال یک میلیونی شده و در سال ۲۰۲۲ به یک میلیون و ۸۵ هزار و ۸۵۹ دستگاه رسیده است. ایران در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۹۷۹ هزار و ۹۶۹ دستگاه خودرو سواری تولید کرده بود.

تولید خودروهای سواری در ایران طی سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۰.۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. رشد دو رقمی تولید خودروهای سواری در ایران طی سال ۲۰۲۲ و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو با وجود تداوم تحریم‌های آمریکا محقق شده است.

بر اساس این گزارش، ایران سهم ۱.۶ درصدی از کل تولید خودروهای سواری دنیا در ۱۲ ماهه ۲۰۲۲ داشته است.

به همین ترتیب، رتبه ایران در میان تولیدکنندگان بزرگ خودرو نیز ارتقاء یافته و ایران در جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری دنیا در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است. ایران در این سال بیشتر از کشورهای صنعتی مثل فرانسه با ۹۴۰ هزار دستگاه، انگلیس با ۷۶۴ هزار دستگاه، و ایتالیا با ۴۷۶ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است. تولید خودرو ایران در این سال همچنین از ترکیه، اسلواکی، رومانی، سوئد، بلژیک، اندونزی و تایلند بیشتر بوده است.

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو سواری جهان در سال ۲۰۲۲ بوده به طوری که ۲۳ میلیون و ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو سواری در این مدت تولید کرده است. تولید خودرو چین ۱۱.۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

آمریکا با تولید ۷ میلیون و ۶۱ هزار دستگاه خودرو سواری در رتبه دوم و ژاپن با ۶ میلیون و ۶۲۴ هزار دستگاه در رتبه سوم از این نظر قرار داشته‌اند. تولید خودرو آمریکا نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۷ درصد رشد داشته، اما تولیدات ژاپن با افت ۰.۱ درصدی مواجه شده است.

هند با ۴ میلیون و ۳۲۴ هزار دستگاه، کره جنوبی با ۳ میلیون و ۴۲۷ هزار دستگاه، آلمان با ۳ میلیون و ۳۳۶ هزار دستگاه، برزیل با ۱ میلیون و ۸۱۲ هزار دستگاه، اسپانیا با ۱ میلیون و ۷۰۲ هزار دستگاه، مکزیک با ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار دستگاه، جمهوری چک با ۱ میلیون و ۱۹۰ هزار دستگاه و ایران با ۱ میلیون و ۸۵ هزار دستگاه به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا یازدهم قرار گرفته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها