واریزی جدید برای بازنشستگان از بهمن ماه 1401؟! افزایش حقوق بازنشستگان از بهمن کلید می خورد؟!

پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز به طور کامل تسویه شده است و تنها مطالبات مربوط به مرخصی نیروهای اداری باقی مانده که آن هم انجام می‌شود. برخی از بازنشستگان به زودی واریزی جدیدی خواهند داشت.

واریزی جدید برای بازنشستگان از بهمن ماه 1401؟! افزایش حقوق بازنشستگان از بهمن کلید می خورد؟!

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تخصیص پنج مرحله سرانه برای مدارس تا کنون خبر داد و گفت: حق‌الزحمه اردیبهشت و خرداد سال تحصیلی گذشته را به معلمان خرید خدمات بدهکاریم که با تخصیصی که از سوی سازمان برنامه انجام می‌شود مطالبات باقی مانده از سال تحصیلی گذشته را نیز به زودی تسویه می‌کنیم.

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

صادق ستاری‌فرد درباره روند واریز سرانه برای مدارس جهت تامین هزینه‌های جاری که در مدارس وجود دارد اظهار کرد: تا امروز پنج مرحله واریزیِ سرانه داشتیم.

وی افزود: آخرین واریزی که انجام شد مربوط به ماه گذشته  است که ۱۰۰ میلیارد تومان به منظور هزینه های جاری مدارس و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز وسایل ورزشی مدارس بود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های ما معوقات معلمان خرید خدمات بود گفت: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه همکاری خوبی با ما در این ماه داشت و تلاش می‌کنیم بتوانیم مطالبات سال تحصیلی گذشته همکاران خرید خدمات را تسویه کنیم.

ستاری‌فرد درباره میزان این معوقات گفت: ما حق‌الزحمه اردیبهشت و خرداد سال تحصیلی گذشته را بدهکاریم و با این تخصیصی که انجام می‌شود مطالبات باقی مانده از سال تحصیلی گذشته تسویه می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز به طور کامل تسویه شده است و تنها مطالبات مربوط به مرخصی نیروهای اداری باقی مانده که آن هم انجام می‌شود.

برخی از بازنشستگان به زودی واریزی جدیدی خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ از امروز خبر داد.

رضا حاجی پور، با اشاره به پیگیری‌های خود و کمیسیون آموزش در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده بود پس از واریز ۲۰ درصد از پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته ، مابقی رقم پاداش در اسرع وقت پرداخت شود که این موضوع با تأخیر مواجه شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته از وزیر آموزش و پرورش این موضوع تأمین اعتبار شده و رقم مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت به خزانه داری کل کشور واریز شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: بنابراین از امروز پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ به طور کامل پرداخت خواهد شد و حق این عزیزان به آنها داده خواهد شد. (منبع: اقتصاد 100)

زمان واریز معوقات بازنشستگان

معوقات تمام بازنشستگان طی چند روز گذشته واریز شده است.اداره کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای از پرداخت و تسویه کامل کسور دستگاه‌های اجرایی مربوط به حقوق آبان ماه بازنشستگان این صندوق خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: کسورات حقوق آبان ماه سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری برای واریز به حساب بانک‌ها و سایر فروشندگان اعتباری به ذیحسابی دستگاه‌های اجرایی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱ پرداخت و به طور کامل تسویه شد.

براساس این اطلاعیه، صندوق بازنشستگی کشوری درحال حاضر درخصوص مطالبات دستگاه‌های اجرایی، هیچگونه تعهد “پرداخت نشده‌ای” ندارد.

دراین گزارش تصریح شده است: در ابتدای آذرماه امسال نیز کسورات بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق، مربوط به ماه های پیش از آن تا انتهای مهرماه ۱۴۰۱ پرداخت و تسویه شده بود و کسورات آبان ماه نیز طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه به طور کامل پرداخت شد.

صندوق بازنشستگی کشوری دومین صندوق بازنشستگی کشور پس از تامین اجتماعی است که به بازنشستگان و دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، شهرداری‌های کشور به جز شهرداری تهران، کارمندان سیاسی وزارت امور خارجه، قضات قوه قضاییه و در مجموع به هفت گروه مشخص حقوق و خدمات بازنشستگی ارائه می‌دهد.

صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۶۶۳ هزار بازنشسته خدمات متعددی شامل افزایش وام‌های ضروری و وام ازدواج فرزندان، خدمات بیمه و پرداخت هزینه بیمه‌های تکمیلی، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی و گردشگری را در دولت سیزدهم به منظور رفاه حال بازنشستگان ارائه کرده است.

براین‌اساس بازنشستگان تأمین اجتماعی که در سال گذشته سه تا چهار میلیون دریافت می‌کردند، امسال ۲ میلیون و ۲۶۹ میلیون تومان به حقوق آنان اضافه شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها