اکثریت جامعه دچار مشکلات شدید اقتصادی هستند و امیدی به آینده ندارند

بر اساس جدید ترین نظرسنجی،اکثریت مردم معتقدند دچار انبوهی از مشکلات اقتصادی هستند و به آینده امیدی ندارند.

اکثریت جامعه دچار مشکلات شدید اقتصادی هستند و امیدی به آینده ندارند

به گزارش مستقل آنلاین،یورو نیوز نوشت:

 

بر اساس یک نظرسنجی جدید،نشان می‌دهد 45 درصد از پاسخ‌دهندگان در حال حاضر دچار «انبوهی از مشکلات اقتصادی» هستند، بحران هزینه‌های زندگی ناشی از جنگ اوکراین، بحران انرژی، تورم فزاینده و همه‌گیری ویروس کرونا به بزرگترین نگرانی برای شهروندان اتحادیه اروپا تبدیل شده است

 این نظرسنجی از وقوع یک "حالت چند بحرانی" در سراسر این قاره صحبت می کند.

 علاوه بر این، 46 درصد از اروپایی ها اذعان دارند که استانداردهای زندگی آنها در نتیجه بحران های فزاینده کاهش یافته است در حالی که 39 درصد انتظار دارند در سال جاری شاهد کاهش سطح زندگی خود باشند و فقط 14 درصد هیچ نوع تغییر یا تأثیری را پیش بینی نمی کنند.

 کشورهایی که کاهش استانداردهای زندگی در آن‌ها بارزتر بوده است عبارتند از: قبرس (70 درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند استانداردها "از قبل کاهش یافته است")، یونان (66٪)، مالت (65٪)، فرانسه (62٪) و پرتغال (62٪).  57 درصد.

 مردم کشورهای شمال اروپا با درآمد فعلی خود رفاه بیشتری دارند: 87٪ در سوئد، 86٪ در دانمارک و 84٪ در فنلاند -، در حالی که تنها 21٪ در یونان و بلغارستان از درآمد خود راضی هستند.

 نکته نگران‌کننده‌تر این است که 30 درصد از پاسخ‌دهندگان اذعان می‌کنند که برای تامین مخارج خود «به ندرت» مشکل دارند و 9 درصد می‌گویند «بیشتر اوقات» اینطور است.  بار دیگر یونان و بلغارستان با 86 درصد و 64 درصد بیشترین سهم را از جمعیتی که این نوع سختی را پشت سر می گذارند گزارش می کنند.

 به طور کلی، 56 درصد از اروپایی ها نسبت به اقدامات اتخاذ شده در سطح اتحادیه اروپا برای مقابله با افزایش هزینه های زندگی ابراز نارضایتی می کنند، در حالی که 64 درصد در مورد اقدامات دولت های ملی خود احساس مشابهی دارند.

 در مجموع، 93 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی می گویند که نگران بحران هزینه های زندگی، از جمله افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی هستند.  فقر و طرد اجتماعی (82 درصد)، تغییرات آب و هوایی (81 درصد) و گسترش احتمالی جنگ اوکراین به کشورهای همسایه (81 درصد) نیز دلایلی از نگرانی در میان شهروندان اتحادیه اروپا هستند.

 قابل توجه است که تقریباً سه چهارم اعتراف کرده اند که نگران "خطر یک حادثه هسته ای" هستند، سناریویی که با لفاظی های تحریک آمیز کرملین تقویت شده است.

 علی‌رغم این ترس‌ها و کشمکش‌های گسترده، حمایت اروپا از اوکراین همچنان ثابت است: 74 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا پاسخ اتحادیه اروپا به جنگ را تأیید می‌کنند در مقابل 23 درصد مخالفان آن هستند.

 تأیید کمک های اتحادیه اروپا به اوکراین در میان پاسخ دهندگان در منطقه شمالی بسیار زیاد است: 97 درصد در سوئد، 95 درصد در فنلاند، 93 درصد در هلند و 92 درصد در دانمارک موافق کمک اروپا به اوکراین در جنگ هستند.

 این ارزیابی که صبح پنجشنبه توسط پارلمان اروپا منتشر شد، بر اساس بیش از 26000 مصاحبه رو در رو است که بین اکتبر تا نوامبر در تمامی 27 کشور عضو انجام شده است.

 علاوه بر هزینه زندگی و اوکراین، نتایج به کل اتحادیه اروپا، نهادهای آن و انتخابات پارلمانی 2024 نیز مربوط می شود.

 سهم کسانی که تصویر مثبتی از اتحادیه اروپا دارند از 52 درصد در ماه مه به 47 درصد در نوامبر کاهش یافته است.  در عین حال، 62 درصد عضویت کشورشان در بلوک اتحادیه اروپا را «خوب» می‌دانند، در مقابل اقلیت کوچکی (10 درصد) که آن را «چیز بد» می‌خوانند.

 با این حال، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (51٪) می گویند همه چیز در اتحادیه اروپا در "جهت اشتباه" پیش می رود، و فقط کمتر از یک سوم می گویند که همه چیز در "جهت درست" پیش می رود.

 بدبینی در مرزهای ملی حتی عمیق تر می شود: 62 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا می گویند که همه چیز در کشورشان در "مسیر اشتباه" پیش می رود.

 در یک چرخش جالب، 63 درصد از شرکت کنندگان ادعا می کنند که همه چیز در زندگی شخصی آنها در "مسیر درست" پیش می رود، که منعکس کننده ناهماهنگی شدید بین محیط خانه و چشم انداز سیاسی است.

 در لوکزامبورگ (82%)، ایرلند (80%) و سوئد (80%) بیشترین رضایت را از وضعیت فعلی زندگی شخصی خود دارند، در حالی که در رومانی (49%)، لهستان (47%) و پرتغال (46%).  ٪ بیشتر مخلوط هستند.

 اکثریت اروپایی ها (57 درصد) نسبت به آینده اتحادیه اروپا خوش بین هستند و 39 درصد خود را نسبتاً یا بسیار بدبین توصیف می کنند.  فرانسه، قبرس و یونان تنها کشورهای عضوی هستند که دیدگاه بدبینانه نظر اکثریت را نشان می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها