مدیر عامل بانک صنعت و معدن در سفر به استان قزوین و بازدید از طرح های صنعتی آن مطرح کرد؛

دکتر خورسندیان: رشد پایدار اقتصادی منوط به حمایت از واحدهای تولیدی است

دکتر خورسندیان در سفر به استان قزوین اعلام داشت: بنگاه‌های تولیدی به عنوان موتور محرک اقتصاد، خصوصا قوه محرکه در بخش اشتغال، تولید و بهره وری می‌باشند و رشد و توسعه همه جانبه کشورها تنها با حمایت و پشتیبانی از این بخش مهم میسر می شود.

دکتر خورسندیان: رشد پایدار اقتصادی منوط به حمایت از واحدهای تولیدی است

 

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان که به اتفاق هیأتی متشکل از حسین عسکری عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل، امیر هوشنگ عصار زاده عضو هیأت مدیره، عبدالرضا ولی الهی معاون اعتبارات و راهبری شعب، بیژن اسدی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات، شهاب گرجی مدیر امور راهبری شعب و محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک، روز شنبه سوم دیماه به استان قزوین سفر کرده است، از چندین طرح تولیدی در این استان بازدید کرد و با اشاره به لزوم تامین مالی به موقع واحدهای صنعتی کشور اظهار داشت:  با تزریق صحیح نقدینگی یا به عبارتی تامین مالی بهینه، صنایع می‌توانند از رکود خارج شوند و نرخ بیکاری در کشور کاهش یابد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جمع صنعتگران و کارآفرینان این استان بیان داشت: سهم عمده‌ای از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بنگاه های مختلف تولیدی صرف سرمایه در گردش  می شود و با استفاده از روش های نوینی مانند زنجیره تامین می توان روند تامین نقدینگی صنایع مختلف برای تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز را مدیریت کرد و بانک های تخصصی       می توانند نقش مشاوره ای مؤثری در این میان بر عهده داشته باشند.

مدیرعامل این بانک با اشاره به اهمیت و ضرورت حمایت از واحدهای دانش بنیان و صادرات محور افزود: اقتصاد تک محصولی و وابستگی بیش از حد به صادرات مواد خام و اولیه، از مشکلات اصلی کشورهای در حال توسعه محسوب می شود که آثار منفی بسیاری دارد اما افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی بر پایه محصولات دانش بنیان می تواند تا حد زیادی از این مشکلات بکاهد و بانک ها و دیگر مؤسسات تامین مالی می توانند از ظرفیت های خود در این امر مهم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه صنایع مختلف بر پایه صنایع دانش بنیان اهمیت ویژه‌ای در امنیت اقتصادی و رشد پایدار دارد و این گونه صنایع دارای مزیت ها و خصیصه های بی شماری هستند از جمله آنکه محصولی که بر دانش و فناوری بومی متکی باشد در معرض تهدید و تحریم قرار نمی گیرد.

دکتر خورسندیان تأکید کرد: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی بر حمایت خود از واحدهای فناور و دانش بنیان افزوده است، ضمن آنکه صادرات محور بودن طرح نیز جزو اولویت ها برای پذیرش، بررسی و دریافت تسهیلات می باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از منابع بانک صنعت و معدن برای احیای طرح های تولیدی راکد و نیمه تمام در نظر گرفته شده است، بیان داشت: اولویت دیگر ما تامین مالی طرح های با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالاست که قابلیت احیا و تکمیل دارند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک در ۹ ماهه امسال در راستای تامین مالی بخش تولید، حدود ۳۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد قابل توجه برخوردار بوده است.

وی اظهار داشت: ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی از سوی این بانک سهم استان قزوین بوده است.

این مدیر ارشد بانکی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن بخش زیادی از مصوبات سفرهای رئیس جمهور را در زمینه پرداخت تسهیلات عملیاتی کرده است، اظهار داشت: در همین رابطه ۲۰ مورد مصوبه در قزوین داشتیم که ۱۸ مورد آن با پرداخت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال محقق شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: طی سالیان گذشته ۱۷۸ طرح تولیدی در استان قزوین با پرداخت تسهیلات این بانک تامین مالی شده اند.

دکتر خورسندیان با بیان اینکه عملکرد بانک صنعت و معدن در بخش مطالبات غیرجاری در این استان به شکل چشم گیری بهبود پیدا کرده است، افزود: مطالبات غیرجاری این بانک از ۴۰ درصد در سنوات قبل اکنون به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین مدیرعامل این بانک در آیین تکریم و معرفی مدیران قدیم و جدید بانک صنعت و معدن در استان قزوین، بار دیگر بر لزوم و اهمیت بهبود معیشت همکاران، گردش مناسب شغلی و ایجاد زمینه ارتقاء همکاران تأکید و تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت های موجود برای تحقق این امر مهم بهره جست.

دکتر خورسندیان اعلام داشت: تأسیس دو شرکت فناوری اطلاعات و تأمین سرمایه دو اقدام مهم و کلیدی برای افزایش درآمدهای کارمزدی است که مقدمات تشکیل آنها در حال پیگیری است.

وی همچنین از تحول دیجیتال در بانک صنعت و معدن سخن گفت و ادامه داد: تحقق کامل آن منجر به جهش در شاخص های عملکردی این بانک خواهد شد.

حسین عسکری عضو هیات مدیره این بانک نیز در نشست با همکاران با تأکید بر اهمیت کار شعب در جذب منابع و وصول مطالبات بیان داشت: نیروهای صف شناخت بیشتری نسبت به مشتری دارند و این آشنایی بیشتر آنان می تواند راهگشای مدیران و کارشناسان ستاد در تصمیم گیری ها باشد.

وی همچنین بر لزوم توسعه بانکداری دیجیتال تأکید کرد و افزود: در دنیای رقابتی کنونی توسعه بانکداری دیجیتال اولویت مهمی است که باید نگاه ویژه ای به آن داشت.

امیرهوشنگ عصارزاده دیگر عضو هیأت مدیره این بانک نیز اظهار داشت: از مزیت های بانک صنعت و معدن، نخست سرمایه انسانی آن است که از دانش و بهره وری مناسبی برخوردار هستند و دیگری حجم تسهیلات پرداختی در بخش تسهیلات ثابت است.  

وی ادامه داد: موضوع کنترل نسبت منابع بر مصارف، بحث بسیار مهمی است که باید مد نظر همه همکاران باشد و مسأله جذب منابع نیز از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: بانک صنعت و معدن بانک روزهای سخت کارآفرینان و تولیدکنندگان است که این امر ماحصل اعتماد مشتریان و عملکرد مطلوب کارکنان در تمامی مجموعه این بانک می باشد.

وی در این سفر به اتفاق هیات همراه از شرکت برنا کلید البرز تولیدکننده انواع تجهیزات صنعت برق، شرکت سوخت آما تولید و صادرات کننده انواع قطعات خودرو و محصولات مرتبط و شرکت نوآوران برق آریا تهیه و تولیدکننده تجهیزات صنعت برق، بازدید نمودند و از نزدیک در جریان روند پیشرفت و نحوه فعالیت این واحدهای تولیدی قرار گرفته و برای حمایت و تسریع روند کار و فعالیت این شرکت ها و برخورداری آنان از تسهیلات و خدمات این بانک قول مساعد دادند.

همچنین در ادامه این نشست، رضا زارع به عنوان مدیر جدید این استان معرفی شد و از زحمات علی فغان پور گنجی مدیر پیشین تقدیر به عمل آمد و حاضران ضمن تشکر از زحمات مدیر سابق برای مدیر جدید در انجام مسؤلیت های محوله آرزوی بهروزی و موفقیت نمودند.

رضا زارع پیش از این سمت، ریاست اداره 3 وصول مطالبات این بانک را برعهده داشت و علی فغان پور گنجی نیز مدیریت استان مازندران را عهده دار گردید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها