ادامه واریز یارانه نقدی به این دلیل!

محمدحسن قدیری ابیانه اظهار داشت: بهتر است یارانه را به صورت نقدی در اختیار مردم قرار بگیرد، چراکه در انتخاب کالا و قرار گرفتن نوع آن در سبد کالایی مردم در صورت اجرای کالابرگی الکترونیکی می‌تواند فساد رخ دهد.

ادامه واریز یارانه نقدی به این دلیل!

به گزارش مستقل آنلاین؛ ایرنا خبرگزاری دولت نوشت: کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه بهتر است که پرداخت یارانه به صورت نقدی در اختیار مردم قرار بگیرد تا بر اساس نیازهای خود آن را هزینه کنند، گفت: اجرای کالابرگی الکترونیکی می‌تواند فسادزا باشد.

محمدحسن قدیری ابیانه اظهار داشت: بهتر است یارانه را به صورت نقدی در اختیار مردم قرار بگیرد، چراکه در انتخاب کالا و قرار گرفتن نوع آن در سبد کالایی مردم در صورت اجرای کالابرگی الکترونیکی می‌تواند فساد رخ دهد.

وی افزود: دولت مابه‌التفاوت پولی را که به صورت ارز ترجیحی در اختیار واردکنندگان قرار می‌داد را در اختیار مردم قرار داده است و هدف این است که جلوی رانت و فساد گرفته شود.

کارشناس مسایل اقتصادی گفت: اینکه قیمت‌ها آزاد شود، ولی مابه‌التفاوت آن در اختیار مردم قرار بگیرد اقدام بزرگی بوده که ریشه‌های فساد، رانت، قاچاق و مافیا را می‌خشکاند؛ کما اینکه در زمینه گندم مشخص شد که هزاران مرکز به نام نانوایی آرد تحویل می‌گرفتند در حالی که چنین مراکزی وجود نداشته است و آن گونه مسوولان اعلام کردند جلوی یک رانت بزرگ معادل مصرف نان ۲۵ میلیون نفر گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها