قاچاق اینترنت ماهواره ای به ایران! + عکس

وال استریت ژورنال در مطلبی اختصاصی در مورد قاچاق استارلینک به ایران صحبت کرده و ادعا کرده که تاکنون حدود 200 دیش استارلینک در ایران فعال هستند!

قاچاق اینترنت ماهواره ای به ایران! + عکس

به گزارش مستقل آنلاین؛ وال استریت ژورنال در مطلبی اختصاصی در مورد قاچاق استارلینک به ایران ادعاهایی را مطرح کرده و مدعی شده است که تاکنون حدود 200 دیش استارلینک در ایران فعال هستند!

این رسانه آمریکایی مدعی شده است: این دیش ها از طریق گروه های مختلفی ارسال میشن و وال استریت ژورنال با یک گروه ایرانی-امریکایی در کالیفرنیا مصاحبه کرده که این گروه تا به حال 40 دیش استارلینک به کاربران در ایران تحویل دادن و 40 دیش دیگه در مسیر هستن. این گروه احتمال میده که در مجموع حدود 200 دیش استارلینک در ایران موجود باشه. 

به ادعای وال استریت ژورنال قاچاقها از طریق کولبرها در مسیرهای کوهستانی در مرز عراق و همچنین لنج هایی در خلیج فارس انجام میشن و برای دور زدن بازرسی در مرزهای ایران، دیش های استارلینک در کارتن های مختلفی مثل ماکروویو و دیگر لوازم خانگی جایگذاری میشن و قاچاقچی ها برای انجام این کار پرخطر تا 600 دلار حق الزحمه میگیرن.

یکی از این دیش ها به شخصی در تهران تحویل داده شده که دیش رو روی سقف خونه گذاشته و اون رو با چادر مادرش مخفی کرده. شخص دیگه ای هم عکاس اماتور هست که در مناطق کردنشین ایران زندگی میکنه و از طریق استارلینک عکسهای متعددی رو برای یک اژانس عکاسی در نیویورک فرستاده که از اون طریق این عکسها به مشتریان مختلف فروخته شدن. 

طبق ادعای وال استریت ژورنال عملکرد دولت امریکا در حمایت از چنین گروه هایی ضعیف بوده و این گروه ایرانی-امریکایی در کالیفرنیا از طریق جذب سرمایه از کمک کننده های خصوصی و همچنین خیریه ها هزینه دیش ها و اشتراک ماهانه اونهارو پرداخت کردن./ تک توب

 

photo_2022-12-23_12-02-05

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها