زمان مذاکره در مورد افزایش حقوق کارگران مشخص شد

به گفته‌ی محمدرضا تاجیک (نماینده کارگران در شورایعالی کار): تا زمانی که تحقیقات روی مزد منطقه‌ای کامل نشود و به جمع‌بندی نهایی نرسیم، نمی‌توان در مورد آن تصمیم گیری کرد یا به این مقوله در مذاکرات مزدی ورود نمود. بنابراین مزد منطقه‌ای فعلاً در دستور کار نیست و قرار نیست در مذاکرات مزدی امسال مورد توجه قرار بگیرد.

زمان مذاکره در مورد افزایش حقوق کارگران مشخص شد

به گزارش مستقل آنلاین؛ ایلنا نوشت: دومین نشست شورایعالی کار بعد از آمدن وزیر جدید بیشتر به مسائل فرعی اختصاص داشت.

 دیروز (۲۹ آبان) دومین نشست شورایعالی کار بعد از آمدن وزیر کار جدید برگزار شد؛ برنامه‌ی این نشست بیشتر به مسائل فرعی اختصاص داشت.

به گفته‌ی محمدرضا تاجیک (نماینده کارگران در شورایعالی کار) در این نشست، ابتدا اصلاحاتی روی آیین‌نامه‌ی هیات‌های تشخیص در زمینه‌ی انتخاب نمایندگان کارگران و کارفرمایان صورت گرفت و سپس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد مزد منطقه‌ای قرائت شد؛ گزارشی که کامل نبود و هنوز جمع‌بندی نداشت.

تاجیک اضافه می‌کند: تا زمانی که تحقیقات روی مزد منطقه‌ای کامل نشود و به جمع‌بندی نهایی نرسیم، نمی‌توان در مورد آن تصمیم گیری کرد یا به این مقوله در مذاکرات مزدی ورود نمود. بنابراین مزد منطقه‌ای فعلاً در دستور کار نیست و قرار نیست در مذاکرات مزدی امسال مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده کارگری در تشریح باقی مذاکرات جلسه دیروز گفت: در نهایت، گروه کارگری درخواست کرد مذاکرات مزدی آغاز شود که بعد از گفتگوهای بسیار این پیشنهاد پذیرفته شد؛ قرار شد نشست بعدی، نشستی در مورد دستمزد و محاسبات آن باشد.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها