بر اساس پیش‌بینی آژانس رتبه بندی فیچ؛

کاهش سود و تضعیف جریان نقدی بخش معدن در راه است

آژانس رتبه بندی فیچ اعلام کرد: چشم انداز رو به وخامت بخش معدن جهانی نشان‌دهنده انتظارات ماست که درآمدهای فلزات و قیمت‌های معدن و تولید جریان نقدی در سال ۲۰۲۳ به دلیل محیط ضعیف‌تر اقتصاد کلان تعدیل شود.

کاهش سود و تضعیف جریان نقدی بخش معدن در راه است

ممکن است رشد تقاضا در ارتباط با محرک‌های اقتصادهای بزرگ، رشد معقولی داشته باشد، اگرچه این امر به کاهش سیاست‌های چین در برابر کووید صفر بستگی دارد.

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، چالش برانگیزتر بودن محیط اقتصاد کلان، از جمله تورم بالا، سیاست‌های پولی انقباضی و رشد آهسته‌تر اقتصادی منجر به عملکرد متفاوت کالاهای کلیدی معدنی شده است.

مس و آلومینیوم هر دو به احساسات بازار ناشی از کندی اقتصادی پاسخ می‌دهند. اما در حالی که ذخایر بسیار پایین جهانی و افزایش اختلالات عرضه از قیمت مس در پایان سال ۲۰۲۲ حمایت کرد، بازار آلومینیوم به دلیل عرضه فراوان، شاهد کاهش شدید قیمت بیش از ۴۰ درصدی بود. با توجه به سهم بالای برق در ساختار هزینه شرکت‌های آلومینیومی، درآمد و جریان نقدی آنها کاهش خواهد یافت در حالی که شرکت‌های مس به تولید جریان نقدی نسبتا قوی ادامه می‌دهند.

قیمت کالاهای فله در سال ۲۰۲۳ پس از اینکه تنگی بازار به دلیل محدودیت‌های عرضه در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ آنها را به بالاترین سطح خود رساند، در سال ۲۰۲۳ به روند عادی خود ادامه خواهد داد. فرض‌های چرخه تولید جریان نقدی شرکت‌های متنوع معدنی در سال ۲۰۲۳ به شکل قابل توجهی تغییر خواهد کرد چرا که قیمت سنگ آهن که بخش بزرگی از فروش این شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد، تعدیل خواهد شد.

در پایان این پیش‌بینی آمده است: قیمت بالای طلا همچنان زیربنای درآمد تولیدکنندگان این ماده معدنی در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و تا زمانی که تنش‌های ژئوپولیتیکی و نوسانات کلان اقتصادی کاهش نیابد، به پیشرفت قابل توجه خود ادامه خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها