پول متناسب سازی حقوق بازنشستگان کجاست؟ یک بازنشسته: هنوز به تعهدات بودجه سال 1401 در قبال بازنشستگان عمل نشده است!

یک بازنشسته خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور می‌گوید: تحویل به موقع لایحه بودجه مهم است اما مهم‌تر اجرای قانون بودجه‌ی مصوب است بخصوص وقتی معیشت بازنشستگان در میان است. پیش از آنکه مشخص کردن درصد افزایش حقوق سال آینده، در مورد چرایی عدم اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری پاسخگو باشید.

پول متناسب سازی حقوق بازنشستگان کجاست؟ یک بازنشسته: هنوز به تعهدات بودجه سال 1401 در قبال بازنشستگان عمل نشده است!

به گزارش مستقل آنلاین؛ یک بازنشسته می‌گوید: در حالی صحبت از بررسی و تصویب بودجه سال آینده است که تعهدات بودجه ۱۴۰۱ در قبال بازنشستگان و مستمری‌بگیران عملی نشده است.

ایلنا نوشت: این روزها صحبت از ارائه بودجه سال آینده به مجلس و بحث بر سر چیدمان این بودجه است؛ پیش از این، سخنگوی دولت از برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت دولت برای جمع‌بندی اصلاحات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در روز نوزدهم آذر خبر داده بود؛ بعد از این جمع‌بندی ظاهراً لایحه‌ی بودجه برای بررسی بیشتر به مجلس شورا تقدیم می‌شود؛ اما رحیم سرابی (بازنشسته‌ی بهداشت و درمان) در این رابطه با تاکید بر لزوم عمل به تعهدات قانون بودجه‌ی سال جاری می‌گوید: دولت امروز از تحویل لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس شورای اسلامی سخن می‌گوید اما  هنوز به تعهدات خود در قبال متناسب سازی حقوق بازنشستگان و اعتبار پیش‌بینی شده در بند «ی»  تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ عمل نکرده است.

او خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور می‌گوید: تحویل به موقع لایحه بودجه مهم است اما مهم‌تر اجرای قانون بودجه‌ی مصوب است بخصوص وقتی معیشت بازنشستگان در میان است. پیش از آنکه مشخص کردن درصد افزایش حقوق سال آینده، در مورد چرایی عدم اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری پاسخگو باشید.

سرابی خطاب به نمایندگان مجلس شورا می‌گوید: وظیفه شما در خصوص بودجه سالیانه تنها به بررسی وتصویب قانون محدود نمی‌شود نظارت بر اجرای قانون مصوب از جمله وظایف شماست؛ ۹ماه از اجرای قانون بودجه سال جاری گذشته است اما هنوز از اعتبارات واجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مندرج در بند «ی»» تبصره ۲ خبری نیست!

او اضافه می‌کند: لااقل عدم اجرای آن را از دولت پیگیری و اعلام کنید تا بازنشستگان کشور بدانند چرا قوانین بودجه مصوب می‌شود اما اعتباری برای اجرای بندهای آن اختصاص نمی‌دهند. همان مبالغ اندکی که نیز در زمان تصویب بارها اعلام شد و بر سر بازنشستگان بارها منت گذاشتند، در نهایت تصویب نشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها