مهمترین درخواستهای بازنشستگان برای حقوق ها مشخص شد: از دائمی شدن همسان‌سازی تا اصلاح احکام

تعدادی از فعالان صنفی بازنشستگان کشوری از طرح مطالبات در نشست با سرپرست صندوق کشوری خبر دادند. در این نشست که از ساعت ۱۴ تا ۱۸ عصر دیروز به طول انجامید، نمایندگان کانون‌های بازنشستگی ۱۵ استان کشور به صورت وبیناری و تعدادی از رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران حضور داشتند.

مهمترین درخواستهای بازنشستگان برای حقوق ها مشخص شد: از دائمی شدن همسان‌سازی تا اصلاح احکام

به گزارش مستقل آنلاین؛ فعالان صنفی بازنشستگان کشوری در نشستی با سرپرست صندوق، خواسته‌های خود را مطرح کردند.

تعدادی از فعالان صنفی بازنشستگان کشوری از طرح مطالبات در نشست با سرپرست صندوق کشوری خبر دادند. در این نشست که از ساعت ۱۴ تا ۱۸ عصر دیروز به طول انجامید، نمایندگان کانون‌های بازنشستگی ۱۵ استان کشور به صورت وبیناری و تعدادی از رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران حضور داشتند.

به گفته‌ی بازنشستگان، دائمی شدن همسان‌سازی حقوق، اجرای متناسب‌سازی حقوق و تعیین تکلیف ۹هزار میلیاد تومان تخصیصی دولت به صندوق، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تعیین تکلیف آیین‌نامه اجرایی آن که تاکنون در دولت مسکوت مانده است، تجمیع بیمه‌های موجود در قالب بیمه درمانی جامع و کامل، احیای مجمع یا شورای عالی کانون‌های بازنشستگان کشوری، اصلاح و تصویب اساس‌نامه صندوق و تبدیل صندوق به سازمان بازنشستگی بخشی از مسائل مطرح شده در این نشست بود.

بازنشستگان مطالبات دیگری چون افزایش تسهیلات ازدواج فرزندان، وام ضروری و سفر و هچنین افزایش کمک هزینه سفر متناسب با هزینه‌های کنونی، توجه به اشتغال فرزندان بازنشسته‌ها، احیای طرح‌های یاری که به معیشت بازنشستگان کمک قابل توجهی کرده بود، پرداخت معوقات همسان‌سازی و ایثارگری بازنشستگان، اجرایی کردن احکام ۱۵درصد وزارت بهداشت و درمان، پرداخت منظم کسورات حقوق و حل محدودیت‌های گواهی کسر از حقوق بازنشستگان را نیز مطرح کردند.

به گفته‌ی فعالان صنفی، شفاف شدن احکام و فیش‌های حقوقی بازنشستگان و درج جزئیات افزایش‌ها در احکام و همچنین شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی صندوق و درآمدهای ناشی از سودآوری شرکت‌ها از دیگر مطالبات مطرح‌شده از سوی رؤسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران و سایر استان‌های کشور بود.

 

منبع: ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها