در نشست با فعالان معدن و صنایع معدنی زنجان اعلام شد:

جعفری: شناسایی ۲۳ محدوده امیدبخش اکتشافی در استان زنجان توسط ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ۲۳ محدوده امیدبخش به سبب اکتشافات ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در هشت پهنه استان زنجان شناسایی شده است، گفت: محدوده های امیدبخش در پهنه های معدنی طارم، سلطانیه، گلوجه و بخشی از پهنه زرشوران استان زنجان قرار دارد.

جعفری: شناسایی ۲۳ محدوده امیدبخش اکتشافی در استان زنجان توسط ایمیدرو

 

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری پس از بازدید از واحدهای معدنی و صنایع معدنی زنجان در محل اتاق بازرگانی این شهر سخن می گفت، افزود: توسعه اکتشافات و زیرساخت معادن استان زنجان، در شمار برنامه های ایمیدرو قرار دارد.

وی با اعلام اینکه در حوزه اکتشافات، مراحل پی جویی و اکتشافات عمومی و تفصیلی نیاز به زیرساخت دارد، عنوان کرد: یکی از زیرساخت های مورد نیاز، تامین تجهیزات و ماشین آلات این حوزه است که با راهبری ایمیدرو و مشارکت شرکت های بزرگ و بخش خصوصی، ۱۱۹ ماشین آلات حفاری ثبت سفارش شد.

واردات ۵۰ دستگاه حفاری به کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ۵۰ دستگاه حفاری وارد کشور شده است. همچنین آموزش های حفاری این حوزه آغاز شده که تاکنون سه دوره آن برگزار شده است.

۲۷ میلیارد دلار؛ ارزش برجای مواد معدنی

وی با اشاره به گسترش فعالیت های اکتشافی توسط ایمیدرو، گفت: با اجرای عملیات های اکتشافی و شناسایی ذخایر، ارزش برجای مواد معدنی به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است.

جعفری تاکید کرد: ایمیدرو در استراتژی توسعه اکتشافات، به دلیل ریسک بالای سرمایه گذاری در اکتشافات توسط بخش خصوصی، به دنبال کاهش ریسک است.

تعریف بسته سرمایه گذاری برای معادن کوچک

رئیس هیات عامل ایمیدرو در این نشست که مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و خدایار کریم نژاد مدیر عامل ایمپاسکو، احمد فتاحی مدیر اکتشاف ایمیدرو و امید فلاح مدیر مجتمع روی انگوران حضور داشتنند، در خصوص طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک، عنوان کرد: این طرح در حال اجرا است به منظور جذب سرمایه بخش خصوصی، بسته های سرمایه گذاری تعریف شده است.

وی ادامه داد: برخی سیاست ها در واگذاری ها و هدایت های اکتشافی، نیاز به تغییر داشت.

جعفری گفت: به طور مثال؛ برخی معادن دارای ذخایر محدود است و برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد. در این زمینه با واگذاری چند معدن به شرط ایجاد واحد فرآوری کنار آن، شرایط برای جذب بخش خصوصی تسهیل می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک، عارضه یابی برای معادن غیرفعالی که امکان توسعه دارند را با جذب مشاور شناسایی می کنیم درصدد رفع مشکلات این معادن همچون نقدینگی، بازار، ماشین آلات و... هستیم.

ارایه تسهیلات توسط صندوق بیمه معدنی

وی افزود: ارایه تسهیلات توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی(تحت پوشش ایمیدرو)، از دیگر راهبردهای ایمیدرو در اجرای طرح فعالسازی معادن است.

همگرایی سازمان ها برای تهیه اطلاعات اکتشافی

وی با اشاره به ضرورت همگرایی سازمان های مرتبط با اکتشاف در زمینه گردآوری اطلاعات اکتشافی در یک سامانه واحد، گفت: با طراحی یک سامانه آنلاین متشکل از اطلاعات اکتشافی، شرایط برای پیشبرد برنامه های این حوزه تسهیل می شود.

جعفری گفت: ایمیدرو تهیه اطلاعات اکتشافی در نقاط مختلف کشور را در یک بانک اطلاعاتی کلید زده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها