با هدف حفاظت تاسیسات و امکانات زیربنایی؛

بزرگ ترین پروژه زیرساختی منطقه ویژه لامرد فردا به مناقصه می رود

مناقصه پروژه احداث کانال‌های پیرامونی و میانی کنترل سیلاب منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال به قیمت پایه مناقصه، برگزار می‌شود. این پروژه با هدف حفاظت تاسیسات و امکانات زیربنایی سایت صنایع انرژی‌بر و سرمایه‌گذاران در برابر سیلاب‌های مخرب زمستانی، اجرایی خواهد شد.

بزرگ ترین پروژه زیرساختی منطقه ویژه لامرد فردا به مناقصه می رود

 

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، احسان انصاری مدیر عامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد با اعلام خبر فوق، تصریح کرد: این طرح در ۴ بخش شمالی، جنوبی، غربی و میانی اجرا و شامل احداث کانال‌های هدایت سیلاب و تکمیل دایک‌های سیل‌بند خاکی پیرامونی و میانی است. دایک‌های حفاظتی با ارتفاع متوسط حدود ۲ تا ۵ متر و کانال هدایت سیلاب به عرض ۲۰ تا ۶۰ متر و عمق متوسط ۳ متر ایجاد می‌شود. همچنین با اجرای این پروژه برای حداقل ۱۰۰۰ نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم در زمان ساخت اشتغال‌زایی خواهد شد.

به گفته انصاری، با اجرای این پروژه عظیم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، سیلاب‌های فصلی که یکی از بزرگترین چالش‌های اصلی منطقه است مهار می‌شود. طی سالیان گذشته سیلاب دشت لامرد هزینه‌های بسیار بالایی به منطقه تحمیل کرده که مناقصه مذکور و اجرای پروژه در مدت زمان مشخص خط پایانی بر این هزینه‌ها خواهد بود.

طرح کنترل سیلاب با هدف جلوگیری از ورود سیلاب‌های فصلی با دوره بازگشت ۱۰۰ ساله به درون منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد که در پهنه سیل‌گیر دشت لامرد و در بستر سیلابی رودخانه مهران شور واقع شده، اجرا خواهد شد.

سرمایه گذاری 60هزار میلیارد ریالی ایمیدرو برای زیرساخت های "لامرد"

مدیر عامل منطقه ویژه لامرد یادآور شد: طی هجده ماه گذشته با پیگیری‌های مستمر مجموعه کارکنان منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد، تمامی پروژه‌های زیرساختی در این کانون صنعتی و معدنی از طریق مناقصه عمومی واگذار شده است.

انصاری با اشاره به پیگیری های ایمیدرو برای توسعه زیرساخت های این منطقه به منظور جذب سرمایه، افزود: طی یک سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال در لامرد با هدف توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) سرمایه‌گذاری شده که مسیر توسعه جذب سرمایه‌گذاری صنایع انرژ‌ی‌بر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را هموار خواهد کرد.

شرکت های علاقمند برای حضور در مناقصه فوق می توانند از فردا به سامانه ستادایران(www.setadiran.ir (http://www.setadiran.ir/))، به شماره مناقصه 2001003007000124 مراجعه فرمایند.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد، از زیرمجموعه های ایمیدرو است و در جنوب استان فارس واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها