15 میلیون تومان برای بازنشستگان/ آخرین خبر از تغییر مبلغ وام بازنشستگان تغییر کرد/ بازنشسته ها نگران پرداخت اقساط نباشند

​صندوق بازنشستگی کشور از پرداخت سومین مرحله از وام ضروری 15 میلیون تومانی بازنشستگان خبر داد. این تسهیلات به حساب 31 هزار و 657 نفر مشمول واجد شرایط واریز شده است. فرصت ثبت نام برای دریافت وام ضروری 15 میلیون تومانی، سی و یکم اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسیده بود.

15 میلیون تومان برای بازنشستگان/ آخرین خبر از تغییر مبلغ وام بازنشستگان تغییر کرد/ بازنشسته ها نگران پرداخت اقساط نباشند

به گزارش مستقل آنلاین؛ صندوق بازنشستگی کشور از پرداخت سومین مرحله از وام ضروری 15 میلیون تومانی بازنشستگان خبر داد. این تسهیلات به حساب 31 هزار و 657 نفر مشمول واجد شرایط واریز شده است.

سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام بازنشستگان سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌اند. برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این وام بازنشستگان۱۲ میلیون تومان و برای بازنشستگان کشوری ارزش این وام بازنشستگان ۱۵میلیون تومان است.

در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام بازنشستگان دارند اما سن آنها بالای ۷۰ سال است، مقررات ناظر بر پرداخت وام ضروری بازنشستگی راه حلی را پیش بینی کرده است.آخرین اخبار درباره وام بازنشستگان را در سایت خبرآزاد دنبال کنید

صندوق بازنشستگی کشور از پرداخت سومین مرحله از وام ضروری 15 میلیون تومانی بازنشستگان خبر داد. این تسهیلات به حساب 31 هزار و 657 نفر مشمول واجد شرایط واریز شده است.

فرصت ثبت نام برای دریافت وام ضروری 15 میلیون تومانی، سی و یکم اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید. اسامی واجدین شرایط این تسهیلات نیز یکم مردادماه اعلام شد. طبق اعلام قبلی صندوق بازنشستگی، میزان این تسهیلات 15 میلیون تومان تعیین شده و تنها به متقاضیانی پرداخت می‌شود که حقوق خود را از طریق بانک صادرات دریافت می‌کنند. افرادی که وام به حساب آن‌ها واریز شده، شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، مشاره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه خود را به سایت صندوق بازنشستگی ارائه داده و فرآیند ثبت نام را به طور کامل گذرانده بودند.

مبلغ اقساط وام بازنشستگان چقدر است؟

نرخ سود این وام 4 درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط آن 36 ماه خواهد بود. با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 442 هزار و 860 تومان است. جمع کل اقساط 15 میلیون و 942 هزار و 952 تومان و سود کل وام 942 هزار و 952 تومان خواهد بود.

 ابتدای تیرماه سال جاری، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، از تخصیص اعتبار یه هزار میلیارد تومانی برای پرداخت وام به صندوق بازنشستگی کشور خبر داده بود. خاندوزی وعده پرداخت این تسهیلات را از طریق بانک صادرات داد. اما بعدا محمود مرتضایی‌فرد، مدیر کل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی کشور، اعلام کرد که تسهیلات وعده داده شده توسط خاندوزی ارتباطی با صندوق بازنشستگی کشور ندارد و احتمالا بخشی از برنامه دولت برای پرداخت تسهیلات 100 میلیون تومانی بدون ضامن است. پرداخت این نوع تسهیلات از ماه‌های آخر سال 1400 آغاز شده بود.

واریزی جدید در حساب وام بازنشستگان امشب

معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۱۱ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم شهریور تا اول مهر ۱۴۰۱ بازنشسته شده‌اند، خبر داد.

معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۱۱ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم شهریور تا اول مهر ۱۴۰۱ بازنشسته شده‌اند، خبر داد.

حمید باقرنژاد در این باره گفت: این بیشترین مبلغی است که از زمان تاسیس صندوق تاکنون در یک مرحله بابت تسویه سهم‌الشرکه بازنشستگان به حساب اعضای موسسه واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه است که به حساب بیش از ۳۲ هزار و ۸۶۶ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند، واریز می‌شود، تصریح کرد: سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ نیز پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها و تسهیم سود و بالتبع مجمع عمومی سالیانه موسسه، به حساب این افراد واریز خواهد شد.

معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه با تاکید بر تحول در ساختار امور اعضا در موسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته از سه ماه به کمتر از یک‌ماه، گفت: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه اعضای این موسسه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از ۱۵ روز پس از بازنشستگی و دریافت اطلاعات به حساب آنها واریز شده است در حالی که قبلا حدود سه ماه طول می‌کشید.

وی اظهار کرد: این اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمریشان از سوی سازمان بازنشستگی کشوری، دریافت می‌کنند.

باقرنژاد با اعلام اینکه بیشترین میزان دریافتی بازنشستگان یک میلیارد و چهل میلیون ریال بوده است، تصریح کرد: میانگین دریافتی اعضای موسسه نیز به حدود ۳۴۰ میلیون ریال رسیده، در حالی که میانگین واریزی آنها به صندوق در طول دوران خدمت، حدود ۸۶ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۸۱ درصد از فرهنگیان شاغل عضو موسسه هستند، تاکید کرد: سایر فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند می‌توانند نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند تا از خدمات و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی بهره‌مند شوند.

عضو هیئت مدیره موسسه افزود: همچنین اعضای صندوق که در شرف بازنشستگی قرار دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی موسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به تکمیل فرم ادامه عضویت (استمرار) اقدام کنند تا همچنان از سودآوری موسسه در سال‌های آینده برخوردار شوند./ایسنا

 

 

بیشتر بخوانید:

جزئیات افزایش حقوق بالای یک میلیون تومانی بازنشستگان و کارمندان که از این ماه قطعی شد

دریافتی بازنشستگان این ماه بیشتر است! واریز معوقات فروردین بازنشستگان سایر سطوح همراه با حقوق آبان انجام می شود

فوق‌العاده ویژه برای این گروه از کارمندان/ مبلغ اضافه برای کارکنان این دستگاه تا 50 درصد!

 آخرین وضعیت تعیین رتبه معلمان برای افزایش حقوق ها/ اول صدور احکام رتبه بندی معلمان و بعد انجام پرداخت ها

ابلاغ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان؛ اضافه شدن بیش از 1 میلیون تومان به حقوق ها قطعی شد

پیش‌بینی جالب از قیمت مسکن تا پایان سال 1401

فروش قسطی سه خودروی کرمان موتور، آبان 1401 + جدول و شرایط

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها