با پول‌پاشی نمی‌توانید شغل ایجاد کنید

دولت با پول‌پاشی نمی‌تواند شغل ایجاد کند، چون این روش تا الان جواب نداده است.

با پول‌پاشی نمی‌توانید شغل ایجاد کنید

بیکاری با پول‌پاشی کاهش می‌یابد؟

در حالی‌که دولت و مجلس در حال ردوبدل کردن کنایه و متلک‌پراکنی در ارتباط با تسهیلات اشتغالزایی بین خود هستند، همزمان خبرهایی که از برداشت منابع از صندوق توسعه ملی و اختصاص آن به اشتغال به گوش می‌رسد، این احتمال را تقویت می‌کند که مقامات اقتصادی کماکان گرفتار بزرگ‌نمایی اعداد و ارقام و پول‌پاشی‌اند نه ایجاد اشتغال موثر و پایدار.

صاحب نظران اقتصادی بر این باورند که دولت با پول‌پاشی نمی‌تواند شغل ایجاد کند، چون این روش تا الان جواب نداده است. در ضمن، شغل هم به مانند دیگر مفاهیم اقتصادی دارای تعریف مشخصی است و به صرف تزریق پول نمی‌توان ادعای ایجاد اشتغال کرد. کارشناسان به موضوع دیگری هم در این ارتباط اشاره می‌کنند. از آنجایی‌که دغدغه اشتغال تنها مختص کشور ما نیست، اگر با پخش بدون برنامه پول امکان ایجاد اشتغال مولد و حقیقی وجود داشت، دیگر کشورها هم از این مسیر مشکل خود را حل و فصل می‌کردند.

همچنین، یک اختلاف نظر قابل توجه که در میان سیاستگذاران وجود دارد، این است که گروهی می‌گویند آمار بیکاری با پول‌پاشی کاهش می‌یابد اما گروه دوم که از دسته سیاستگذاران پولی هستند، معتقدند این اقدام به به افزایش تورم بیشتر می‌انجامد.| تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها