ترمیم مزد کارگران شاغل و بازنشستگان؛ بعد از افزایش یک میلیون تومانی حقوق کارمندان این کار ضروری است

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) به وضعیت بحرانی معیشت کارگران شاغل و بازنشسته اشاره کرد و گفت: ترمیم مزد در این بازه زمانی یک ضرروت جدی‌ست.

ترمیم مزد کارگران شاغل و بازنشستگان؛ بعد از افزایش یک میلیون تومانی حقوق کارمندان این کار ضروری است

به گزارش مستقل آنلاین؛ حسین حبیبی خواستار ترمیم مزد کارگران شاغل و بازنشسته شد.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور)  به وضعیت بحرانی معیشت کارگران شاغل و بازنشسته اشاره کرد و گفت: ترمیم مزد در این بازه زمانی یک ضرروت جدی‌ست.

او در ارتباط با افزایش حقوق تمام مزدبگیران به جز کارگران گفت: دولت مزد و مستمری تمام مزدبگیران به جز کارگران شاغل و بازنشسته را افزایش داده است؛ این استدلال که مزد این گروه‌ها اول سال فقط ده درصد زیاد شده، همه حقیقت نیست؛ کارگران با دستمزدی که می‌گیرند حتی یک‌سوم هزینه‌های زندگی را نمی‌توانند پوشش دهند؛ اما دولتی‌ها فقط به فکر زیرمجموعه‌های خودشان هستند.

به گفته‌ی وی، دولت و مجلس در اقدامی هماهنگ و سریع، مزد شاغلان و بازنشستگان صندوق‌های دولتی را برای نیمه‌ی دوم سال حداقل یک میلیون تومان افزایش دادند و شصت و پنج درصد مزدبگیران جامعه را نادیده گرفتند.

او با تاکید بر اینکه مزد کارگران براساس قانون کار در میانه‌ی سال قابل ترمیم است؛ افزود: ماده 168 قانون کار بر تشکیل جلسات شورایعالی کار حداقل ماهی یکبار تاکید دارد؛ در شرایط اضطراری قانون اجازه تشکیل این جلسات بیشتر از ماهی یکبار را هم داده است؛ اما مشخص نیست چرا چند ماه است نشست‌های شورایعالی کار برگزار نمی‌شود آنهم در شرایطی که کف و متوسط حقوق کارگران از تمام نیروی کار کشور کمتر است.

حبیبی در ادامه به غفلت وزارت کار اشاره می‌کند و می‌گوید: وزیر جدید بایستی خود را ملزم بداند که جلسات شورایعالی کار با موضوع ترمیم مزد قبل از پایان آبان برگزار شود؛ در این نشست‌ها باید مزد کارگران شاغل و بازنشسته برای نیمه‌ی دوم سال ترمیم شود و مابه‌التفاوت را از مهر به کارگران بپردازند؛ چرا بین نیروی کار تا این اندازه تبعیض قائل می‌شوند؛ کارگران امروز در یکی از بدترین شرایط معیشتی به سر می‌برند و همین امروز محتاج تدبیر عاجل هستند./ ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها