مشاور ایمیدرو در تدوین بسته سیاستی ورود به نسل چهارم انقلاب صنعتی:

مدیران عامل شرکت ها، نقش مهمی در پیاده سازی انقلاب صنعتی چهارم دارند

مشاور ایمیدرو در تدوین بسته سیاستی ورود به نسل چهارم انقلاب صنعتی اعلام کرد: مدیران عامل شرکت ها، نقش مهمی در پیاده سازی انقلاب صنعتی چهارم دارند.

مدیران عامل شرکت ها، نقش مهمی در پیاده سازی انقلاب صنعتی چهارم دارند

 

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، در نشست بررسی بسته سیاستی برای ورود به نسل چهارم انقلاب صنعتی و هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی مطرح شد: اکنون در موج پنجم نوآوری و کارآفرینی و فرصت های آن به عنوان پیشران های توسعه دانش بنیان قرار داریم و این موضوع می تواند در توسعه کنونی و آتی کشور نقش مهمی ایفا کند.

همچنین اشاره شد: روند موج های شکل گرفته از 1785 تاکنون، نشان دهنده سریع تر شدن شکل گیری موج های جدید و کوتاه شدن دوره هر یک از آن هاست. هر موج فناوری و کارآفرینی، یک پنجره فرصت برای کشورها و ملت ها است و کسانی موفق خواهند بود که در زمان مناسب، از فرصت های هر پنجره، بهترین استفاده را نصیب خود سازند.

مشاور ایمیدرو در تدوین بسته سیاستی ورود به نسل چهارم انقلاب صنعتی با اشاره به تحولات فناورانه این دوره تصریح کرد: تحولات پیش رو، مبتنی بر هوشمندسازی تولید با بهره مندی از فناوری های تحول آفرین شامل ربات های خودران، چاپگر 3 بعدی، واقعیت مجازی و امنیت سایبری است.

همچنین، کلان داده ها و تحلیل آنها، واقعیت افزوده، اینترنت اشیا، رایانش ابری، یکپارچه سازی سیستم ها، شبیه سازی، هوش مصنوعی، پهبادها و زنجیره بلوکی، بخش دیگری از این تحولات است.

مشاور ایمیدرو در تدوین بسته سیاستی ورود به نسل چهارم انقلاب صنعتی با تشریح اقدامات و دستاوردهای 7 شرکت بزرگ معدنی و صنایع معدنی شامل نیپون استیل، پوسکو، بائواستیل، آرسلورمیتال، وله، کدلکو و تاتااستیل در زمینه انقلاب صنعتی چهارم، اذعان کرد: تحول دیجیتال و انقلاب چهارم صنعتی، از استراتژی های اساسی شرکت های بهینه کاوی شده است.

وی ادامه داد: همه این شرکت ها، استفاده و بهره مندی از فناوری های تحول آفرین و سرمایه گذاری و توسعه بر روی آنها را در 2 بخش سرمایه انسانی و فناوری، به عنوان یکی از اولویت های راهبردی خود در نظر گرفته اند. مدیران آنها برای آماده سازی شرکت های خود، با ایجاد آزمایشگاه، دوره های تخصصی و آموزشی، زمینه مشارکت حداکثری کارکنان خود و نیز انجام نمونه های اولیه و تست آن ها را فراهم کرده اند.

بسته پیشنهادی در قالب 18 راهبرد و 71 اقدام

مشاور ایمیدرو در تدوین بسته سیاستی ورود به نسل چهارم انقلاب صنعتی و هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی در این جلسه گفت: این بسته سیاستی پیشنهادی نتیجه یک تحقیق کیفی از عملکرد کشورهای مختلف در این حوزه است.

در این بررسی، موضوعات کلان سیاستگذاری شامل تامین مالی و مشوق ها، فناوری، نوآوری و استانداردها، زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی، توسعه سرمایه انسانی و مهارت افزایی، حکمرانی و نیز امنیت فراگیر مورد توجه بوده است. در بسته سیاستی پیشنهادی، 18 راهبرد در قالب محورهای استخراج شده از تحقیق مطرح شده و برای آنها 71 اقدام در نظر گرفته شده است.

مشاور ایمیدرو در تدوین بسته سیاستی ورود به نسل چهارم انقلاب صنعتی خاطرنشان کرد که چشم انداز اجرای این بسته شامل بهبود اجتماعی و اقتصادی دانش‌بنیان و فن‌پایه، مهارت افزایی و بهبود زیست محیطی است. اهداف سیاستگذاری این طرح نیز ایجاد رشد اقتصادی، قدرت‌بخشی به زیست‌بوم، دگرگونی در زنجیره ارزش تولید، آمادگی در بهره‌برداری چابک از فن‌آوری‌های کنونی و آتی با رویکرد نوآوری و مهارت‌افزایی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها