پانزدهمین دوره مسابقات کشوری آتش نشانی ایمپاسکو برگزار می شود

مسابقات کشوری آتش نشانی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال ۱۳۸۶ هر ساله در واحد های تابعه این شرکت برگزار می شود.

پانزدهمین دوره مسابقات کشوری آتش نشانی ایمپاسکو برگزار می شود

 

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امسال نیز پانزدهمین دوره این مسابقات به میزبانی شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در تاریخ های ۱۰ و ۱۱ آبان ماه در محل خزر آباد برگزار و ارزیابی آتش نشانان طی  دو روز انجام خواهد شد.

مهندس پرهام خواجه پور مدیر HSEE ایمپاسکو اعلام نمود:  روز اول میزان دانش آتش نشانان  طی یک آزمون کتبی سنجیده و پس از آن مسابقه طناب کشی برگزار و توانایی کار تیمی، هماهنگی و توانایی فیزیکی ارزیابی خواهد شد.

در روز دوم مسابقه  که شامل سه بخش است در بخش اول آمادگی جسمانی و چابکی را با آیتم هایی شامل پوشیدن لباس آتش نشانی، بالا رفتن از دیواره ۴ متری، پوشیدن کوله تنفسی، و عبور از لوله و عبور از گودال آب مورد آزمون قرار خواهد گرفت.

در بخش دوم عملیات ترکیبی امداد و آتش نشانی ۴۰*۴ را خواهیم داشت که شامل عبور از موانع مارپیچ، عبور از نردبان افقی، حمل دوشی مصدوم و خاموش کردن تشتک حریق است.

در بخش سوم و پایانی مسابقه بخش عملیات مهارتی را خواهیم داشت که آبگیری از منبع روباز و آبرسانی به سیبل خواهد بود.

خواجه پور اظهار داشت: با برگزاری این مسابقات اهداف زیادی دنبال می شود که برخی از این اهداف شامل، انتقال تجربیات، آمادگی جسمانی و چابکی، انجام کار تیمی و هماهنگی، بروز رسانی دانش و اطلاعات تخصصی مطابق آخرین متد روز دنیا، به روز رسانی و تجهیز نمودن بخش آتش نشانی واحد ها به تجهیزات جدید و مورد نیاز و ایجاد همدلی و انگیزه در بین آتش نشانان است.

مسابقه امسال با دعوت از نمایندگان ۳۴ واحد از شرکت، مجتمع و طرح های تابعه، ۱۱ استان و ۲۶ شهرستان کشور برگزار می شود که در قالب تیم های ۵ نفره شامل ۴ آتش نشان و یک سرپرست در مسابقه حضور خواهند یافت.

در پایان مسابقه نیز از تیم های برتر به نحو شایسته تقدیر به عمل آمده و تیم های با مجموع نمرات ارزیابی پایین تر، نسبت به بررسی نقاط ضعف و شناسایی آنها اقدام و با پیگیری حل مسائل مربوطه تا حصول بهبودی پیگیری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها