درخواست قطع اینترنت ماهواره ای

یک مقام ارشد روسیه اعلام کرد که ایلان ماسک استارلینک را در اوکراین قطع کند.

درخواست قطع اینترنت ماهواره ای

به گزارش مستقل آنلاین؛ ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری پیشین روسیه با آرزوی پیروزی برای ایلان ماسک به منظور غلبه بر آنچه "دیکتاتوری سیاسی" در شبکه اجتماعی توییتر خواند، از او خواست تا به کار اینترنت ماهواره‌ای "استارلینک" در اوکراین خاتمه دهد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که پیشتر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بود، جمعه در پیامی توییتری مستقیما «ایلان ماسک» را خطاب قرار داد و نوشت: برای ایلان ماسک در غلبه بر جانبداری سیاسی و دیکتاتوری ایدئولوژیکی در توییتر آرزوی موفقیت دارم. و به کار استارلینک در اوکراین پایان دهید.

ایلان ماسک، صاحب شرکت تسلا، توییتر را خریده است. او همچنین بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس است که خدمات ارتباط ماهواره‌ای استارلینک را ارائه می‌کند.

در ۲۷ فوریه، این میلیاردر آمریکایی اظهار داشت که دسترسی به سیستم استارلینک در اوکراین را باز کرده است. در ماه مارس، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که نیروهای اوکراینی از سیستم استارلینک برای انجام حملات به نیروهای روسی در بحبوحه فقدان کانال‌های ارتباطی جایگزین استفاده می‌کنند.

در ۱۴ اکتبر، ایلان ماسک گفت که اسپیس‌ایکس نمی‌تواند به شکل بی‌پایان استارلینک در اوکراین را تأمین مالی کند، اما بعداً، این شرکت درخواست خود از پنتاگون برای حمایت مالی از این سیستم ارتباطی ماهواره‌ای را پس گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها