مهمترین اخبار از حقوق بازنشستگان در هفته پایانی مهر 1401؛ حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان زیاد خواهد شد/ افزایش 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان با 5 درصد دیگر است!

یک بازنشسته گفت: انتظار داریم در آبان کل معوقات بازنشستگان را یکجا پرداخت کنند. پیشنهاد می‌دهیم سازمان برای گرفتن نود هزار میلیارد تومان طلب خود از دولت پافشاری کند. فکر نمی‌کنم یک‌هشتم یا یک‌نهم این پول بیشتر برای پرداخت کل معوقات بازنشستگان کارگری لازم باشد.

مهمترین اخبار از حقوق بازنشستگان در هفته پایانی مهر 1401؛ حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان زیاد خواهد شد/ افزایش 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان با 5 درصد دیگر است!

به گزارش مستقل آنلاین؛ بازنشستگان کارگری می‌گویند: پرداخت مستمری‌ها از بیستم شروع شده و بازنشستگان «الف» در روزهای قبل مستمری خود را دریافت کرده‌اند.

بازنشستگان کارگری از وقفه یک روزه در پرداخت مستمری مهرماه خبر دادند.

بازنشستگان «الف» در روزهای قبل مستمری خود را دریافت کرده‌اند؛ این در حالیست که معوقات مستمری‌بگیران سایر سطوح در مهرماه پرداخت نشده؛ براساس وعده‌ی مدیرعامل سازمان، پرداخت معوقات بازنشستگان از آبان ماه آغاز خواهد شد./ ایلنا

 

حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان زیاد می شود، حقوق کارمندان یک میلیون تومان

 

به گزارش مستقل آنلاین؛ سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش این کمیسیون درباره لایحه افزایش حقوق‌ها گفت: طبق مصوبه کمیسیون آموزش یک میلیون تومان به حقوق شاغلان و ۹۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان اضافه می‌شود همچنین کمک هزینه معیشتی برای جانبازان و رزمندگان معسر پیش‌بینی شده است.

محمدمهدی مفتح در توضیح گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: دولت با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش قیمت‌ها لایحه‌ای را تقدیم مجلس کرد که تا حدودی افزایش قیمت‌ها جبران شود و به موجب آن حقوق کارمندان افزایش یابد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی چندی پیش افزایش حقوق داشتند اما این موضوع شامل بازنشستگان کشوری و لشکری نشد همه این شرایط باعث شد که دولت لایحه‌ای را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، این لایحه برای بررسی به کمیسیون برنامه ارجاع شد و امروز کلیات این لایحه در مجلس به تصویب رسید و قرار شده مجددا جزییات آن در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه قرار شده ۳۰۰۰ امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شود و معادل ریالی آن امتیاز به کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت شود پس متناسب با آن حقوق کارمندان شاغل دولت افزایش پیدا می‌کند. همچنین ۲۱۰ امتیاز برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اضافه می‌شود.

مفتح در ادامه گفت: در مورد حقوق بازنشستگان قرار شده که حقوق آنها ۹۰۰ هزار تومان زیاد شود براین اساس یک میلیون حقوق کارکنان شاغل دولت و ۹۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود که معادل هم است چون کارکنان مالیات می‌دهند و بازنشستگان مالیات پرداخت نمی‌کنند. همچنین برای کارمندان دولت مبالغی تحت عنوان کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی هم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد که در این گزارش پیش‌بینی شده که مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۳۰ درصد رشد داشته باشد برای جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر معادل پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمک معیشتی پیش‌بینی شده است کمک معیشتی برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر ۴.۵ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، این نشان می‌دهد که ما سعی کرده‌ایم که همه جامعه را در این لایحه در نظر بگیریم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که این لایحه اصلاحیه‌ای به بودجه سال ۱۴۰۱ است، گفت: پیش‌بینی این است که بعد از تصویب این لایحه اجرای آن از اول مهرماه در نظر گرفته شود و این موضوع برای بودجه سال بعد هم استمرار داشته باشد./ ایسنا

 

افزایش حقوق بازنشستگان: 900 هزار تومانی و 5 درصد!

به گزارش مستقل آنلاین؛ نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:در نشست امروز کمیسیون مقرر شد علاوه بر رشد ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان، ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

 محسن زنگنه در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دستورکار امروز کمیسیون بودجه بررسی جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری بود که مقرر شد علاوه بر  رشد ۹۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان، پنج درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

وی با بیان اینکه حق عائله‌مندی و حق اولاد به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار افزایش یافت و همچنین حقوق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد./ ایلنا

 

افزایش حقوق بازنشستگان در دی یا بهمن 1401!

به گزارش مستقل آنلاین؛ ایلنا نوشت: یک بازنشسته کشوری از انتظار برای تصویب لایحه‌ی متناسب‌سازی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

«لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشگری» ۱۲ مهر ماه از سوی دولت به مجلس ارسال شد تا با قید دو فوریت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

وحیدی (بازنشسته‌ی کشوری) با اشاره به اینکه دولت و به طور مشخص سازمان برنامه و بودجه وعده داده بودند در شهریور افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت مصوب می‌شود؛ گفت: انتظار داریم لایحه‌ی دولت با قید دوفوریت و به سرعت به تصویب برسد.

او ادامه داد: نمایندگان باید این لایحه را در اولویت کارهای خود قرار دهند؛ توقع داریم قبل از پایان مهر کار بررسی و تصویب این لایحه به پایان برسد چراکه اگر کار آن در مجلس بیشتر به درازا بکشد، تا پایان سال نیز اجرایی نمی‌شود.

به گفته‌ی وحیدی، مقدمات اجرای متناسب‌سازی یکی دو ماهی طول می‌کشد و اگر تا پایان مهر کار تمام شود، بازنشستگان دولت می‌توانند امیدوار باشند که برج ده یا یازده نهایتاً از افزایش حقوق بهره‌مند شوند.

این بازنشسته‌ی کشوری تاکید می‌کند: در میان مستمری‌بگیران صندوق‌های کشوری و لشگری، هستند بازنشستگانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و مستمری آن‌ها زیر هشت میلیون تومان است؛ همه‌ی امید این بازنشستگان به این لایحه‌ی دولت است که امیدواریم زودتر مصوب شود، محاسبات و نحوه‌ی پرداخت‌ها معلوم شده و برای بازنشستگان آورده‌ی ریالی داشته باشد.

 

افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان به علاوه 5 درصد!

به گزارش مستقل آنلاین؛ نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:در نشست امروز کمیسیون مقرر شد علاوه بر رشد ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان، ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

محسن زنگنه در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دستورکار کمیسیون بودجه بررسی جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری بود که مقرر شد علاوه بر  رشد ۹۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان، پنج درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

وی با بیان اینکه حق عائله‌مندی و حق اولاد به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار افزایش یافت و همچنین حقوق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد./ ایلنا

 

جزییات جدید از افزایش حقوق ها از مهر 1401/ حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد

به گزارش مستقل آنلاین؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد.

 مسعود میرکاظمی در حاشیه نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت لایحه‌ای برای ترمیم حقوق در ماه‌های باقی مانده سال ارائه کرده بود که مجلس شورای اسلامی تغییراتی در متن لایحه ایجاد کرد؛ در نشست علنی امروز مجلس، تصویب شد که لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع و با مشارکت دولت نهایی شود.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق، مشمول کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری می‌شود، اظهار داشت: جزئیات این لایحه در نشست کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و درباره موارد اختلافی توافق شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تلاش شد که سقف بودجه رعایت شود هرچند امروز مقداری از سقف بیشتر شد اما دولت انعطاف نشان داد تا این موضوع حل شود  و لایحه مذکور در صحن مطرح شود.

میرکاظمی درباره میزان افزایش حقوق، تصریح کرد: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد، برای عائله‌مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان به حقوق اضافه خواهد شد. البته موضوعی تحت عنوان پرداخت بیشتر از ۹۰۰ هزار تومان به بازنشستگان مطرح است که جمع بندی شد.

وی درباره زمان اجرایی شدن افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری خاطرنشان کرد: نظر این است که از آنجاکه مبلغ افزایش، بیشتر شده، از مهر ماه این موضوع اجرایی شود./ ایلنا

 

زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از تسنیم، معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان فعلا در مهرماه به صورت علی الحساب پرداخت و مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

بابک افقهی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور، در گفتگو با رادیو اقتصاد در برنامه شروع تازه به موضوع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان پرداخت و گفت: هر قانون و قاعده ای که در کشور می خواهد انجام شود باید سیر قانونی خودش را طی کند، دولت برای جبران بخشی از هزینه های تحمیل شده به کارکنان و بازنشستگان عزیز تصمیم گرفت یک پیشنهاد ترمیم حقوقی را به مجلس ارائه کند، طبیعی است که با رفت و آمدهایی که با مجلس و نشست های کارشناسی که برگزار شد، به یک طرح پخته تر و رویه منطقی تری دست پیدا کنیم که انشاالله در صحن علنی مجلس به حول و قوه الهی به این لایحه دولت رسیدگی خواهد شد و با توجه به نظرات نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون و اجرا خواهد شد.

وی افزود: منتها نکته ای که وجود دارد این است که دولت از آنجایی که مصمم است که این طرح را انجام دهد مبالغ علی الحساب مدنظر خودش را در حقوق مهرماه کارکنان و بازنشستگان خودش اعمال خواهد کرد من این نوید را می دهم که در حقوق مهرماه پرداخت صورت خواهد گرفت و بعد از اینکه در مجلس نهایی شد و رقم دقیق آن مشخص شد مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

افقهی دربارخه میزان افزایش حقوق گفت: آنچه که در پیشنهاد دولت مطرح شده تحت عنوان لایحه به مجلس محترم همان است که رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اعلام فرمودند برای کارکنان محترم دولت مبلغ 1 میلیون تومان و برای بازنشستگان عزیز 900 هزار تومان که به این رقم حق عائله مندی و حق اولاد افزایش 50 درصدی و 100 درصدی پیدا کرده به این معنا که بابت همسر 200 هزار تومان و برای هر فرزند 100 هزار تومان اضافه می شود، البته توافقی که ما با کمیسیون برنامه بودجه کرده ایم یک افزایش مجددی برای بازنشستگان محترم پیش بینی شده است در صورت تصمیم نهایی این موضوع در مجلس 5 درصد دیگر به حقوق بازنشستگان عزیز افزوده خواهد شد.

به گفته وی، سایر پیشنهادهایی که دولت داده است ناظر بر افزایش حقوق اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه ها است تحت عنوان فوق العاده جهش علمی پیشنهاد شده به دستور رئیس جمهور محترم که اجازه دهید صحن علنی مجلس را رصد کنیم و اگر مورد تأیید نماینده ها قرار گرفت بعد ازجلسه  مجلس قطعی تر می شود صحبت کرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پیش بینی که دولت کرده است برای طرح این حقوق چیزی حدود 54 تا 57 هزار میلیاد تومان و است که منابع آن از محل صرفه جویی های هزینه های جاری دولت و پیش بینی درآمدهایی که در ماه های آتی صورت گرفته اتفاق خواهد افتاد منتها شاید بعضی از دوستان بعضاً از بی اطلاعی ذهن جامعه را نگران کردند که بار تورمی نداشته باشد معتقد هستیم به دلیل اینکه چاپ پول یا افزایش پایه پولی در این تأمین اعتبار ترمیم حقوق اتفاق نمی افتد و از محل درآمدهای مالیاتی دولت و سایر درآمدهایی که ناشی از فروش فرآورده و تبدیل منابع آن به ریال است اتفاق می افتد لذا امیدواریم که این ترمیم باعث مقداری بهبود در افزایش قدرت خرید مردم باشد و معتقد هستیم که بار تورمی برای جامعه نخواهد داشت.

وی درباره زمان اجرای افزایش حقوق افزود:  از مهرماه انشاالله علی الحساب برای کارکنان و بازنشستگان محترم به دستور رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اعمال خواهد شد و متعاقب آن بعد از اینکه فرآیند قانونی طی شد و به تأیید شورای نگهبان رسید محاسبه دقیق صورت خواهد گرفت و ما به التفاوت انشاالله از آبان پرداخت خواهد شد.

 

معوقات بازنشسته ها واریز شد؟

به گزارش مستقل آنلاین؛ یک بازنشسته‌ی کارگری گفت: انتظار داریم در آبان کل معوقات بازنشستگان را یکجا پرداخت کنند.

پرداخت مستمری مهرماه بازنشستگان کارگری به ساعات پایانی نزدیک شده است؛ پرداخت مستمری مهر از بیستم براساس حروف الفبا آغاز شده است اما برخلاف آنچه بازنشستگان توقع داشتند پرداخت معوقات پنج ماهه‌ی نخست سایر سطوح در مهر آغاز نشد.

مدیران سازمان وعده دادند پرداخت معوقات از آبان کلید می‌خورد؛ اما مروتی (بازنشسته‌ی کارگری) در این رابطه می‌گوید: هر سال از اردیبهشت یا نهایت خرداد پرداخت مستمری‌ها براساس مصوبات مزدی شورایعالی کار آغاز می‌شد و در همان ماه‌های ابتدایی مابه‌التفاوت یکی دوماه اول سال به حساب بازنشستگان واریز می‌شد اما امسال خلاف رویه معمول تا ماه شش، پرداخت قانونی را معطل نگه داشتند.

او ادامه می‌دهد: انتظار داریم در آبان کل معوقات بازنشستگان را یکجا پرداخت کنند. پیشنهاد می‌دهیم سازمان برای گرفتن نود هزار میلیارد تومان طلب خود از دولت پافشاری کند. فکر نمی‌کنم یک‌هشتم یا یک‌نهم این پول بیشتر برای پرداخت کل معوقات بازنشستگان کارگری لازم باشد.

این بازنشسته در پایان تاکید می‌کند: قرار است از ماه آینده حقوق بازنشستگان دولت یک میلیون تومان زیاد شود  برای ما هم فکری کنند و اولین کار این است که معوقات ما را یکجا بپردازند و بیست و پنج درصد متناسب‌سازی سال قبل را اجرایی کنند؛ سپس سراغ متناسب‌سازی جدید بروند./ ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها