وزیر صمت در نشست با فعالان حوزه ماشین آلات معدنی مطرح کرد:

هر حوزه‌ای که ظرفیت تولید داخل را دارد مورد حمایت قرار دهیم

جمعی از فعالان حوزه تولید و طراحی ماشین آلات معدنی در نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مسائل پیش روی این صنعت را مطرح کردند.

هر حوزه‌ای که ظرفیت تولید داخل را دارد مورد حمایت قرار دهیم

 

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه با تاکید بر حمایت از همه بخش‌های تولید گفت: وقتی حرف از حمایت از تولید می‌شود منظور حمایت نقطه‌ای نیست بلکه همه بخش‌های تولید را در بر میگیرد.

وی افزود: تلاش داریم تا سیاست متوازنی را جلو ببریم و هر حوزه‌ای که ظرفیت تولید داخل را دارد مورد حمایت قرار دهیم و اگر امکان ساخت داخل نبود واردات انجام شود.

وزیر صمت با اشاره به پر اهمیت بودن صادرات ماشین آلات و تجهیزات گفت: این مساله انواع تجهیزات، از تجهیزات پزشکی گرفته تا انواع ماشین آلات معدنی و راه سازی و کشاورزی را در بر میگیرد که توجه به این امر دو هدف را در نظر دارد.

وی ارز اوری و تامین مالی برای خرید مایحتاج مورد نیاز را هدف نخست تلاش برای صادرات ماشین الات و تجهیزات عنوان کرد و افزود: در حال نزدیک شدن به این هدف هستیم چرا که صادرات غیر نفتی ما در سال گذشته رقمی بالغ بر ۴۸/۵ میلیارد دلار بود و واردات ۵۲ میلیارد دلار، که تنها ۳/۵ میلیارد دلار تا رسیدن به هدف تراز صفر صادراتی فاصله داریم.

فاطمی امین از رشد ۲۴ درصدی صادرات در ۵ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: هدف دوم از تلاش برای توسعه صادرات انواع ماشین آلات موضوع قدرت است چرا که اگر ما بخواهیم در سطح بین المللی قدرت داشته باشیم با صادرات کالا‌هایی به دست می‌اید که کمتر کشوری بتواند آن‌ها را صادر کند.

وزیر صمت با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی تولید ماشین آلات در ۵ ماهه نخست امسال گفت: قطعا یکی از حوزه‌هایی که قدرت می‌آورد صادرات ماشین الات است که از جمله آن می‌توان به ماشین آلات معدنی و راه سازی اشاره کرد.

فاطمی امین در ادامه از همه فعالان و تولید کنندگان این حوزه خواست تا مشکلات و مسائل آن را بررسی کنند و تا ۱۵ آبان ماه سال جاری که نشستی در این خصوص برگزار می‌شود مسائل را مطرح، جمع بندی و ارائه کنند تا وزرات صنعت، معدن و تجارت بتواند برنامه و نقشه راهی در خصوص صنعت ماشین آلات و تجهیزات تدوین کند.

وزیر صمت ظرفیت و بازار استفاده از ماشین الات معدنی در کشور را با توجه به ذخایر معدنی کشور بسیار قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: به عنوان مثال ۷ درصد از ذخایر مس دنیا در ایران وجود دارد که این موضوع بازار بسیار گسترده‌ای را در زمینه استفاده از تجهیزات و ماشین آلات معدنی ایجاد می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم در این حوزه از یک کشور تولید کننده و یا در برخی موارد وارد کننده ماشین الات و تجهیزات به کشوری صادر کننده در این حوزه تبدیل شویم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها