واتساپ را حذف کنیم یا نکنیم؟

هفته گذشته، پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل برنامه پیام‌رسان تلگرام با انتشار توییتی اذعان داشت که واتساپ ناامن است و به همین‌منظور کاربران برای حفظ اطلاعات شخصی‌شان باید از آن دوری کنند. مدیرعامل واتساپ نیز با ارسال توییتی به این موضوع واکنش نشان داده است.

واتساپ را حذف کنیم یا نکنیم؟

به گزارش مستقل آنلاین؛ پاول دوروف مدیر تلگرام در کانال تلگرامی خود نوشت: مهم نیست که شما ثروتمندترین فرد روی زمین هستید - اگر واتس اپ را روی تلفن خود نصب کرده باشید، همانطور که جف بزوس {مالک شرکت آمازون و یکی از ثروتمندترین اشخاص جهان} در سال ۲۰۲۰ متوجه شد، تمام اطلاعات شما از هر برنامه موجود در دستگاه شما قابل دسترسی است. دستگاه های سال پیش نصب آن دری برای ورود به گوشی شما ایجاد می‌کند.

من اینجا به مردم فشار نمی‌آورم که به تلگرام بروند. با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال و بیش از ۲ میلیون ثبت نام روزانه، تلگرام نیازی به تبلیغات اضافی ندارد. می‌توانید از هر برنامه پیام‌رسانی که دوست دارید استفاده کنید، اما از واتس‌اپ دوری کنید – اکنون ۱۳ سال است که یک ابزار نظارتی است.»

 

 

مالک تلگرام

 

 

بیشتر بخوانید:

مبلغ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از شهریور 1401

زمان رفع محدودیت اینترنت کی است؟

قیمت هر کیلو شکر اعلام شد

محدودیت اینترنت در برخی ساعت ها

پرداخت از جیب بازنشستگان دو برابر شد!

زمان دقیق آغاز متناسب‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1401

ایران خودرو طرح جدید را آغاز کرد/ سودهای چند ده میلیونی فروش فوق‌العاده! + جدول

فروش بدون قرعه کشی سایپا در مهر 1401 آغاز شد + شرایط و جدول

 

واکنش واتساپ به اتهام زنی تلگرام

 

به گزارش مستقل آنلاین؛ مدیرعامل واتساپ در جواب ادعای اخیر پاول دورف می‌گوید که او برای تبلیغ تلگرام اطلاعات اشتباهی را دراختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

 هفته گذشته، پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل برنامه پیام‌رسان تلگرام با انتشار توییتی اذعان داشت که واتساپ ناامن است و به همین‌منظور کاربران برای حفظ اطلاعات شخصی‌شان باید از آن دوری کنند. اکنون، مدیرعامل واتساپ نیز با ارسال توییتی به این موضوع واکنش نشان داده است.

درواقع، گفته‌های مدیرعامل واتساپ «رمزگذاری سرتاسری (end-to-end)» را هدف قرار می‌دهد؛ قابلیتی که تلگرام به صورت پیش‌فرض از آن بهره نمی‌گیرد و به‌نوعی می‌توان از آن به‌عنوان ضعفی بزرگ برای این پیام‌رسان نام برد. مدیرعامل واتساپ در بخشی از سخنانش می‌گوید:

من از تلگرام برای فعالیت‌های خصوصی استفاده نمی‌کنم. برخلاف واتساپ، تلگرام از رمزگذاری پیش‌فرض سرتاسری پشتیبانی نمی‌کند و راهی برای فعال کردن آن برای گروه‌ها وجود ندارد؛ بدین معنی که تلگرام [همیشه] یک کپی از پیام‌های شما دارد و این من را نگران می‌کند.

 افزون‌براین، مدیرعامل واتساپ تأکید می‌کند که پاول دورف ادعاهای مذکور با هدف رشد برنامه خود، یعنی تلگرام بیان کرده و از این موضوع ناراحت است که تلگرام تلاش می‌کند که از اطلاعات نادرست به‌عنوان یک تاکتیک برای تقویت رشد خود استفاده کند./ زومیت

 

 

پاسخ واتساپ به تلگرام

 

 

 

بیشتر بخوانید:

پشت پرده هک شبکه خبر + عکس

نحوه پرداخت طلب بازنشستگان پس از افزایش حقوق

خسارت جدید فیلتر اینستاگرام و واتساپ!

جزییات متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان از شهریور 1401

تاریخ واریز یارانه مهر ۱۴۰۱ مشخص شد

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان برای بار دوم در سال 1401: حداقل 2 میلیون!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها