قیمت مواد غذایی در سراسر جهان افزایش می یابد

بر اساس گزارش فائو،قیمت کالاهای مهم غذایی همچنان در حال افزایش است.

قیمت مواد غذایی در سراسر جهان افزایش می یابد

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه الوطن کویت نوشت:

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) روز جمعه تداوم افزایش قیمت کالاهای اساسی غذایی در سپتامبر را برای ششمین ماه متوالی ثبت کرد.این اتفاق منجر به افزایش قیمت روغن‌های گیاهی و مابقی کالاهای اساسی خواهد شد.

این سازمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که شاخص «معیار» (فائو،میانگین قیمت کالاهای غذایی) با بیشترین معامله در جهان در سپتامبر گذشته مجدداً کاهش یافت و به 136.3 واحد رسید که 1.1 درصد کمتر از سطح خود در آگوست قبل بود.

این گزارش خاطرنشان کرد: اگرچه این ششمین کاهش متوالی از زمانی است که شاخص کل پنج کالای اصلی در ماه مارس گذشته به 159.3 واحد رسید که بالاترین رقم تاریخ است، اما این شاخص همچنان 5.5 درصد بالاتر از سطح خود در سپتامبر 2021 است.

این گزارش تصریح کرد: این ششمین کاهش نشان‌دهنده پیامد کاهش بیشتر زیرشاخص‌ها است که به لطف کاهش تمام قیمت های بین المللی روغن های نخل، سویا، آفتابگردان و کلزا منجر به کاهش 6.6 درصدی زیرشاخص قیمت روغن نباتی در طول ماه می‌شود.

کاهش شاخص (فائو) در ماه سپتامبر همچنین شامل افت 0.7 درصدی زیرشاخص‌های قیمت شکر، لبنیات 0.6 درصد و گوشت 0.5 درصد بود که همگی متاثر از افزایش نرخ دلار در برابر یورو بود.

از سوی دیگر، بر خلاف ثبات قیمت‌های بین‌المللی، زیرشاخص قیمت‌های جهانی غلات با افزایش 1.5 درصدی نسبت به سطح خود در مرداد ماه، تحت تأثیر از سرگیری قیمت گندم 2.2 درصد و برنج 2.2 درصد افزایش یافت.

شاخص قیمت مواد غذایی استاندارد (FAO) حرکت معاملات تجاری در بازارهای جهانی مواد غذایی را با اندازه‌گیری میانگین قیمت پنج کالای اصلی غذایی، یعنی غلات، گوشت، لبنیات، روغن‌های گیاهی و شکر در طول ماه بررسی می‌کند.

                                                                                                                                                                                                         

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها